arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

آیت‌الله علوی گرگانی: تهدید فضای مجازی جدی است

یکی از مراجع تقلید گفت: امروز دشمن از فضای مجازی برای پیشبرد برنامه‌های خود علیه دین، انقلاب و نظام استفاده می‌کند و لازم است این مسئله از سوی مسؤولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه رسالت قم، فضای مجازی را خطر و تهدید برای جامعه دانست و اظهار کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا جلوی تهدید فضای مجازی در جامعه گرفته شود.

 

وی اضافه کرد: امروز دشمن از فضای مجازی برای پیشبرد برنامه‌های خود علیه دین، انقلاب و نظام استفاده می‌کند، به همین دلیل، لازم است این تهدید در جامعه از سوی مسؤولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه اثرگذاری عالم با عمل در جامعه دوچندان است و در عین حال عالم بی‌عمل مخرب است، متذکر شد: باید سعی کرد علم و تقوا را با هم داشته باشیم تا بتوانیم فرد مؤثری واقع شویم.

 

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: خدا جایگاه خاصی برای عالمان و عاملان دین در قیامت در نظر گرفته و آن قدر این جایگاه برای عاملان به دین با ارزش است که حتی پیامبر اسلام (ص) هم در روایتی فرمودند «اهل علم هلاک می‌شوند مگر کسانی که عمل کنند و اهل عمل هم از بین می‌روند مگر کسانی که اهل اخلاص باشند».

 

وی، مؤثرین راه برای ابلاغ دین را عمل به دین و مطابقت داشتن رفتار و گفتار مبلغ و روحانی عنوان و تشریح کرد: اگر غیر از این عمل کنیم، به بیراه رفته‌ایم و عمرمان به بطالت گذرانده‌ایم.

 

این مرجع تقلید در پایان با بیان اینکه شیطان قسم یاد کرده تا انسان را گمراه کند و از هدایت باز دارد، افزود: راه جلوگیری از نفوذ شیطان عمل به دستورات دین و پیروی نکردن از هوای نفس است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان