arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰

مذاکرات احمدی​نژاد و طالبانی در نیویورک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا نوشت:

روسای جمهور ایران و عراق گسترش مناسبات دو جانبه و همکاری های دو کشور را گامی مهم در برقراری صلح ، امنیت و رفاه منطقه ای و جهانی دانستند . 

 محمود احمدی‌نژاد در حاشیه شصت و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار جلال طالبانی با اشاره به اینکه تهران و بغداد دارای روابط تاریخی ، فرهنگی و برادرانه هستند ، اظهار داشت : دولت ها و ملت های ایران و عراق در جبهه مشترکی قرار دارند و با نگاهی مشترک در مسیر توسعه همکاری های دو جانبه و منطقه ای گام برمی دارند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران از استقلال، تمامیت ارضی و ایجاد امنیت پایدار در عراق حمایت می کند ، گفت : عامل اصلی ناامنی در منطقه، حضور بیگانگان است و اگر آنها منطقه را ترک کنند ملت ها خودشان قادر هستند امنیت و ثبات پایداری را در کشورهایشان برقرار کنند.

جلال طالبانی، رییس جمهور عراق نیز در این دیدار ، سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل را دارای نکات ارزشمند و تاثیر گذار دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه برجسته ای در مناسبات منطقه ای و بین المللی برخوردار است و عراق به دنبال تحکیم و تعمیق هر چه بیشتر همکاری های همه جانبه با ایران است .

وی خاطر نشان کرد : ایران و عراق در کنار ملت های منطقه می توانند گام های موثری در جهت ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه بردارند.

نظرات بینندگان