arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۰

واکنش صدرعاملی به ادعای روزنامه رسالت "آدم ها در این فیلم همدیگر را بغل می کنند"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسول صدر عاملی در تازه ترین گفت وگوی خود با اعتماد از عملكرد بنیاد سینمایی فارابی در اختصاص ندادن سینما فرهنگ به اكران فیلم "زندگی با چشمان بسته" و همچنین از برخورد متحجرانه برخی رسانه ها از جمله رسالت انتقاد كرده است.

رسول صدرعاملی كه با اعتماد گفت وگو كرده گفت: چند روز پیش نویسنده طی یادداشتی در روزنامه رسالت «زندگی با چشمان بسته» را یك فاجعه سینمایی خوانده بود چراكه معتقد است آدم ها در این فیلم همدیگر را بغل كرده و لمس می كنند كه منظور ایشان می تواند دو جای فیلم باشد: یكی در سكانس ناهار خوردن و زیتون كه علی گوشه روپوش پرستو را می گیرد و هر قدر هم كه دقت كنید بیشتر از این نخواهید دید. یكی دیگر هم صحنه پایانی فیلم است كه پرستو برای همدلی با پدرش دستش را پشت او می گذارد، پدری كه هم كت پوشیده و هم پالتو و البته خیلی هم با احتیاط این كار را می كند. تحجر یعنی همین. یعنی یك نگاه نه چندان سلامت و مومنانه به آن چیزی كه می خواهیم دوستش نداشته باشیم.

رسول صدر عاملی گفت: بازخورد ها در همین چند روز خیلی جالب بوده. در خود هیات بازبینی ارشاد من نظرات خیلی متفاوت درخشانی شنیدم. در فارابی نمونه یی از این تحجر باعث شد فیلم در سینمافرهنگ به نمایش درنیاید و چیزی حدود 100 یا 200 میلیون تومان ضرر كردیم. آنها عین پدر پرستو رفتار می كنند. می گویند كه نباید در سینما فرهنگ فیلم اكران شود.
   
وی در ادامه گفت: دقیقا اینجا می فهمی كه واقعا چرا این بی تدبیری در مدیران مانده. نزدیك انتخابات كه می شود همه جور دیگری رفتار می كنند. من شهردار شهرمان را دوست دارم. او در این شهر منشا كارهای خوب بوده اما نمی دانم چرا در این روزها از مدیرانی استفاده می كند كه فكرشان تغییر كرده است. بعد بیلبوردی را كه در آن دست پرستو باز است جمع می كنند: یك جور افراط وحشتناك.

صدر عاملی در پاسخ به سوالی كه شما برنامه هفت هم می روید؟ گفت: نرفتم و نمی روم. به نظرم خوب نیست. با اینكه ممكن است برای فیلم تاثیر خوب هم داشته باشد. صدا و سیما یك فرصت بسیار خوب را در اختیار مجری و تهیه كننده این برنامه گذاشته كه این فرصت مناسب دارد از دست می رود. مشكل من با دوست سابقم جیرانی و این برنامه این است كه او هر هفته دارد آدرس غلط به مخاطب می دهد. مشكلات سینما چیزهای مهم تری است تا مسائل دم دستی و پیش پاافتاده ای كه برنامه هفت به آن می پردازد. تو یك جایی باید پای اصولت بایستی و خیلی به فروش فكر نكنی.

صدر عاملی در بخش دیگری از این گفت و گو، عنوان كرده است: مشكلات فیلم تا اندازه زیادی برطرف شده است. اجازه اكران در شهرستان های كوچك تر را گرفتیم. شنیدم كه فردا یا پس فردا فیلم در مشهد اكران می شود. یك پوستری در پخش داریم از دوچرخه سواری پرستو و علی، و پخش كننده ها كمی زودتر بیلبورد ها را در اصفهان، شیراز و مشهد نصب كردند. ظاهرا یا امام جمعه های محترم یا اطرافیانشان بیلبوردها را دیده بودند و خوششان نیامده بود اما همچنان مشكل شهرهای اصلی مثل مشهد و اصفهان به جای خودش باقی است.
   
صدر عاملی در پاسخ به سوالی كه مشكلش چه بود؟ گفت: مثلا اینكه چرا یك خانم دارد دوچرخه سواری می كند. ولی ما چون مجوز داشتیم پایش ایستادیم، تازه شهرداری پوستر دیگری را قبلا جمع كرده بود، این پوستر كاری از ابراهیم حقیقی گرافیست خیلی خوب بود كه در آن پرستو دست هایش را باز كرده بود چیزی حالت پرواز داشت. گفتند چرا دست هایش باز است. گفتیم ببخشید. ولی سرانجام پوستر دوچرخه را نجاتش دادیم ولی آن یكی در طول كمتر از یك شب از خیابان ها جمع آوری شد همان پوستر ابراهیم حقیقی را می گویم و چند تایی پوستر با این تصاویر باقی مانده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
0
0
بی شعورن دیگه.
نظرات بینندگان