arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت غزه: جایگزینی برای راه حل دو کشوری وجود ندارد

هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نسبت به اوضاع فاجعه‌بار غزه هشدار داد و گفت، این شهر اشغالی در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدار سازمان ملل درباره وضعیت غزه: جایگزینی برای راه حل دو کشوری وجود ندارد

هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نسبت به اوضاع فاجعه‌بار غزه هشدار داد و گفت، این شهر اشغالی در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد.

به گزارش ایسناف، به نقل از سایت روزنامه روسیا الیوم، نیکولای ملادینوف، هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو هشدار داد، نوار غزه که تحت کنترل جنبش حماس است و اسرائیل ۱۰ سال است که آن را محاصره کرده، در آستانه فروپاشی کامل و تحت خطر انفجار قرار دارد و این بار این فروپاشی خشونت‌بارتر و مرگبارتر از گذشته خواهد بود.

ملادینوف گفت، کلید نجات غزه از این فاجعه بازگرداندن دولت وفاق ملی فلسطین به آنجا و تحویل مدیریت آن به این دولت است.

نوار غزه با حدود یک میلیون سکنه از ۲۰۰۶ و به دنبال ربوده شدن یک سرباز اسرائیلی به محاصره رژیم صهیونیستی درآمد و در سال ۲۰۰۷ با کنترل حماس بر این شهر این محاصره تشدید شد.

غزه شاهد سه جنگ میان اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطین است و با تشدید مشکلات اجتماعی، معیشتی و افزایش میزان بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند.

واشنگتن نیز در ماه میلادی گذشته ۶۵ میلیون دلار کمک به آژانس بین‌المللی کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) را قطع کرد.

ملادینوف درباره اوضاع غزه گفت، همه سازمان‌های موجود در غزه با فروپاشی کامل اقتصاد و خدمات اجتماعی در آستانه نابودی و شکست هستند و مسائل سیاسی، انسانی و امنیتی نیز این وضعیت را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود، مسائل غزه را امروز (چهارشنبه) در نشست کمیته هماهنگی کمک‌های کشورهای حامی فلسطین در بروکسل مطرح می‌کند.

به گفته ملادینوف، این نشست با حضور نمایندگانی از اسرائیل، فلسطین و تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی در سطح بالایی برگزار خواهد شد.

براساس یک بیانیه رسمی، رامی حمدالله، نخست وزیر فلسطین نیز در این نشست مشارکت خواهد داشت.

هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه گفت، سطح اطمینان میان اسرائیل و فلسطین به پایین‌ترین سطح خود رسیده، آن هم در زمانی که اقدامات خشونت‌آمیز کاهش یافته است.

ملادینوف با بیان اینکه سازمان ملل هیچ جایگزینی به جای راهکار تشکیل دو کشور نمی‌بیند، گفت، به همین دلیل معتقد است فرصت برقراری صلح وجود دارد.

نظرات بینندگان