arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

انگلیس: ترزا می موضوع هنگ کنگ و حقوق‌بشر را در سفر به چین مطرح کرده / شایعات در این زمینه کذب است

دولت انگلیس ادعاهای رسانه‌های چینی مبنی بر اینکه ترزا می در جریان سفر سه روزه‌ خود به چین و به هنگام مذاکراتش با مقام‌های این کشور «مسائل حقوق بشری را نادیده گرفته است» تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت انگلیس ادعاهای رسانه‌های چینی مبنی بر اینکه ترزا می در جریان سفر سه روزه‌ خود به چین و به هنگام مذاکراتش با مقام‌های این کشور «مسائل حقوق بشری را نادیده گرفته است» تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین اخیرا در مطلبی از ترزامی نخست وزیر انگلیس به علت مقاومت او در برابر فشارهای رادیکال‌ها در انگلیس به منظور طرح نگرانی‌های حقوق بشری مربوط به برخورد با معترضان دموکراسی خواه هنگ‌کنگ در جریان سفر اخیرش به چین تحسین کرد.

به نوشته این روزنامه، این اقدام ترزا می که امروز(جمعه) بعد از سفر سه روزه به چین خاک این کشور را ترک کرد، هدفش تمرکز بر تقویت روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با دومین اقتصاد بزرگ جهان بوده است.

با این حال یک منبع خبری در دفتر نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که، ترزامی مساله هنگ کنگ را که شاهد دستگیری بیش از صد تن از معترضان به مداخله‌های پکن در این منطقه خودمختار بوده را به همراه مسائل کلی‌تر حقوق بشری در مذاکراتش با شی جینپینگ، رئیس جمهور و لی کچیانگ، نخست وزیر چین مطرح کرده است.

در بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس درباره این مذاکرات آمده بود که هر دو رهبر مجددا تعهدشان را به اصل «یک کشور، دو نظام» درباره هنگ کنگ که از زمان تحویل دادن آن از سوی انگلیس به چین در سال 1997 تاکنون پابرجا بوده اعلام کردند.

در عین حال ترزامی در جریان یک سخنرانی برای رهبران تجاری در شهر شانگهای در آخرین روز سفرش به چین، خواهان یک مساله حقوق بشری دیگر یعنی برابری جنسیتی نیز شده بود.

از سوی دیگر دولت بریتانیا اعلام کرد که این کشور در جریان سفر ترزامی به چین، معامله‌هایی به ارزش بیش از 12.8 میلیارد دلار با پکن منعقد کرده که منجر به ایجاد بالغ بر 2500 شغل جدید در بریتانیا خواهد شد.

برچسب ها: ترزا می
نظرات بینندگان