arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

ماجراهای «کامیون»، بهروز وثوقی و جواد شمقدری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولین نشست پرسش و پاسخ جشنواره فیلم فجر با حضور سازندگان فیلم «کامیون» برگزار شد. در این نشست کامبوزیا پرتوی اعلام کرد که در زمان حضور جواد شمقدری به عنوان رئیس سازمان سینمایی می‌خواست این فیلم را جلوی دوربین ببرد، اما به او اعلام شد که این فیلم فقط با تغییر کارگردان امکان ساخته شدن دارد.

در این نشست سعید آقاخانی، نسرین مرادی، رامین راستاد، به عنوان بازیگر، میلاد موحدی آهنگساز، تورج اصلانی فیلمبردار و کامبوزیا پرتوی به عنوان کارگردان حضور داشتند.

کامبوزیا پرتوی درباره ساخت این فیلم سینمایی در زمان مدیریت قبلی سازمان سینمایی گفت: «در زمان آقای شمقدری من می‌خواستم همین فیلم را بسازم اما مدیران سینمایی وقت اجازه ندادند و گفتند تنها در صورتی این فیلمنامه می‌تواند ساخته شود که کارگردان آن عوض شود.»

پرتوی همچنین درباره شباهت «کامیون» به فیلم «فراری» علیرضا داوودنژاد که نویسندگی فیلمنامه آن را بر عهده داشت: «من این فیلمنامه را در سال ۲۰۰۰ نوشتم و ۲۰۰۱ به جشنواره پوسان و جشنواره اِمیِن فرانسه فرستادم و در این جشنواره‌ها هم جایزه هم گرفت. اگر آن موقع این فیلم را می‌ساختم شاید میگفتند «فراری» تحت تاثیر «کامیون» قرار گرفته است.»

او همچنین درباره ایده ساخت «کامیون» گفت : «منشا این فیلمنامه به دهه ۶۰ باز می‌گردد. آن زمان که سر فیلم «گلنار» در جنگل های ۲۰۰۰ بودیم، روزی من دیدم آقای سجادی حسینی خیلی التهاب دارد و دائما به شهر می‌رفت و باز می‌گشت. از او مسئله را جویا شدم که گفت من در تهران خانه خریدم بعد همسرم وسایل خانه را بار کامیون کرده و من الان در خیابان آواره ماندم. این فیلمنامه داستانش به دهه ۶۰ بر می‌گردد.»

پرتوی همچنین درباره اخبار منتشر شده در مورد حضور بهروز وثوقی در این فیلم گفت: «بعد از فیلم «افسانه دو خواهر» من در ایران ممنوع الکار شدم و رفتم ترکیه که کاری را آنجا شروع کنیم و طرح اولیه «کامیون» را ارائه دادم. بعد تهیه کننده آن گفت آقای وثوقی می‌تواند در این فیلم بازی کند. ما هم فیلمنامه را فرستادیم برای بهروز وثوقی و ایشان هم فیلمنامه را خواند و از آن خوشش آمد. امیدوار بودیم مجوز بازی وثوقی در ایران را کسب کنیم‌. بعد فیلمنامه را تغییر دادم به زمانی که ترکیه کردها را آواره کرد.»

رامین راستاد درباره بازیگری و دستیاری‌ خود در این فیلم گفت: «من تجربه دستیاری بسیاری از فیلمسازان بزرگ را داشتم و با افتخار قبول کردم که دستیاری کامبوزیا پرتوی باشم و بیشتر از بازی کردن به دلیل دستیار بودنم در این فیلم خوشحالم.»

سعید آقاخانی هم در مورد بازی‌اش در فیلم «کامیون» گفت: «من تا حالا بازی در چنین موقعیت‌هایی را تجربه نکرده بودم و وقتی فیلمنامه را خواندم دیدم انقدر درست بود که می‌تواند من را هدایت کند و با کمال میل بازی در این فیلم را پذیرفتم. گریم من هم تاثیر بسیاری داشت و پس از گریم بابک اسکندری، نقش من رو به جلو رفت.»

منبع: آی سینما

نظرات بینندگان