arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

درخواست رییس کمیسیونی فرهنگی شورا از مردم: کدام گذرگاه تهران، به نام مصدق شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از مردم و رسانه‌ها درخواست کرد تا در مورد انتخاب گذرگاه‌های پیشنهادی در پایتخت جهت نامگذاری به نام دکتر مصدق اظهار نظر کنند.

حق‌شناس در کانال تلگرامش نوشت

همشهريان عزیز،

اهالی محترم رسانه

سلام!

از آن روزی که من و همکارانم در شورای شهر تهران با رای بی‌بدیل و تکرار بی‌نظیر شما به عنوان منتخب مردم تهران فرصت خدمت یافتیم همان گونه که با شما عهد كرده‌بودیم تامین خواست و نظر عمومی را در دستور کار قرار دادیم و با خود و خداوند بزرگ عهد بستیم که بهترین مشاور ما در انجام امور نظر و رای شهروندان عزیز تهران است.

کميسيون نامگذاری شورای شهر تهران ، رى و تجريش در هفدهم دیماه نامگذاری گذرگاهای بنام یکی از مردان بزرگ تاریخ معاصر ایران دکتر محمد مصدق را در دستور کار خود قرار داد و مصوب کرد.

این وظيفه ای برای ما بود که توانستیم این امر را محقق سازیم و اكنون در آستانه طرح آن در روزهای آینده در صحن علنی شورای شهر هستیم و باور دارم با اكثريت قريب به اتفاق آراء به تصويب نهايى خواهد رسيد.

اما مردم عزیز آنچه تصمیم‌گیری ما را بهتر و به خواسته شما نزدیک‌تر خواهد کرد آگاهى از اين است كه نامگذاری کدام خیابان را شما بیشتر به جايگاه دکتر مصدق از يكسو وبه خواسته مردم از سوى ديگر نزديك ميدانيد .

پیش از این نام چهار گذرگاه پیشنهاد شده بود. خیابان نفت، زیرگذر خیابان آرش، بزرگراه فتح و بلوار كشاورز، که در نظرسنجی توييترى اولیه صورت گرفته توسط برخی همکاران عضو شورا بلوار کشاورز و تونل تازه تاسیس خیابان آرش بیشترین اقبال را نزد مشاركت كنندگان داشته‌اند.

در اين ميان پیشنهاد نسبتا مناسب دیگری طرح‌شد که خیابان کارگر(شمالى) حدفاصل انقلاب تا بررگراه حکیم (امیرآباد سابق) را به نام دکتر مصدق بنامیم.

اکنون از مدیران رسانه و کانالهای خبری و عمومی تقاضا دارم تا با همراهی و همکاری به عنوان نماینده افکار عمومی اعضاء شورا را یاری رسانند و با انتشار یک نظر سنجی در پایگاههای خبری،کانالهای تلگرامی و توئیتر خود از روز شنبه ساعت٩ صبح با جمع‌آوری نظرات مردم و انتقال نتیجه آن به اعضاء شورا یا اینجانب به انتخاب گذرگاه بهتر کمک کنند.

به شما قول می‌دهم در صورت موفقیت این اقدام، روش مذکور را در برخى موارد دیگر نیز تَکرار کنم.

محمد جواد حق شناس

نظرات بینندگان