arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

مادورو رسما نامزد حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا برای انتخابات شد

حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا اعلام کرد نیکولاس مادورو نامزد رسمی این حزب در انتخابات زودهنگامی است که قرار است قبل از پایان آوریل سال جاری میلادی برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا اعلام کرد نیکولاس مادورو نامزد رسمی این حزب در انتخابات زودهنگامی است که قرار است قبل از پایان آوریل سال جاری میلادی برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوسدادو کابیو، معاون رهبر حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا در جریان یک کنگره حزبی به مادورو گفت: شما با استقبال و تشویق فراوان تایید شدید. شما رسما نامزد حزب سوسیالیست ونزوئلا هستید.

در ژانویه دادگاه عالی ونزوئلا که متشکل از وفاداران به مادورو است اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری که در اصل قرار بود ماه دسامبر برگزار شود، چند ماه جلو می‌افتد.

دادگاه عالی ونزوئلا که به گفته منتقدان به صورت نظام‌مند تسلیم مادوروست ائتلاف اپوزیسیون را از معرفی نامزد تحت عنوان حزب اپوزیسیون منع کرده و چندین تن از چهره‌های برجسته حزب اپوزیسیون را از نامزدی در این انتخابات محروم کرد.

اپوزیسیون ونزوئلا که دچار تفرقه و ضعف شده اعلام کرد: این اقدامات با هدف روی کارآمدن مادورو برای دومین دور متوالی صورت گرفته است؛ مادورویی که در بین مردم به شدت نامحبوب است اما با هیچ رقیب مخالفی نیز که از حمایت قاطع برخوردار باشد، مواجه نیست.

مادورو که پیراهن قرمز به تن داشت در این جلسه در کنار سیلیا فلورز، بانوی اول ونزوئلا حاضر شد و نامزدی خود در این انتخابات را همزمان با اینکه صدها تن از اعضای حزب سوسیالیست فریاد "بله" سرمی‌دادند، پذیرفت.

کابیو گفت: کاملا طبیعی است که مادورو 55 ساله نامزد حزب سوسیالیست شود چراکه او شریک عملکردهای انقلابی بی‌نظیر است. ما پیروز خواهیم شد و من شکی در این مساله ندارم.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا علی‌رغم بحران مالی و سیاسی در این کشور برگزار خواهد شد. ونزوئلا علی‌رغم آنکه یکی از تولید کنندگان اصلی نفت در جهان است کشوری فقیر محسوب می‌شود و به خاطر کاهش بهای نفت، کاهش تولید و سوءمدیریت اقتصادی از کمبود شدید موادغذایی و دارو رنج می‌برد. این کشور همچنین در مخمصه تورم بالا گیر افتاده است.

ونزوئلا همچنین به لحاظ بین‌المللی به شدت منزوی شده است. آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه مادورو و مقامات دولتش اعمال کرده‌اند و واشنگتن مادورو را یک "دیکتاتور" توصیف می‌کند. آرژانتین نیز اعلام کرده نتایج این انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت نمی‌شناسد و دیگر کشورهای مهم آمریکای جنوبی نیز همین رویه را پیش گرفته‌اند.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در حال حاضر تور آمریکای جنوبی خود را آغاز کرده که در جریان آن با دولت‌های منطقه مساله بحران ونزوئلا را مطرح می‌کند.

نظرات بینندگان