arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

افزایش قیمت ارز ادامه دارد / دلار از مرز ۴۷۰۰ تومان گذشت / بانک مرکزی در خواب زمستانی

قیمت فروش نقدی دلار در بازار آزاد تهران از مرز ۴۷۰۰ تومان عبور کرد. این در حالی است که بانک مرکزی با گذشت بیش از یک ماه از افزایش افسارگسیخته قیمت دلار، همچنان دلیل موجهی برای آن ارائه نکرده و حتی ولی الله سیف در آخرین اظهارنظر خود 5 روز پیش وعده کاهش قیمت داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افزایش قیمت ارز ادامه دارد / دلار از مرز ۴۷۰۰ تومان گذشت / بانک مرکزی در خواب زمستانی

قیمت فروش نقدی دلار در بازار آزاد تهران از مرز ۴۷۰۰ تومان عبور کرد و به ۴۷۱۴ تومان رسید.

به گزارش «انتخاب»، در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران نرخ در کف قیمتی خود به ۴۵۶۱ تومان در برخی صرافی ها معامله می شود اما به طور میانگین نرخ بر روی ۴۶۸۴ تا ۴۷۱۰ تومان در نوسان است.

نرخ دلار فردایی پاساژ افشار به ۴۶۸۶ تومان و دلار فردایی سبزه میدان به ۴۶۸۴ تومان رسیده است.

هر یورو ۵۹۵۰ تومان و هر پوند ۶۷۰۵ تومان است. درهم امارات ۱۲۹۹ تومان و لیر ترکیه ۱۲۸۷ تومان است.

 افزایش قیمت دلار در حالی است که بانک مرکزی با گذشت بیش از یک ماه از افزایش ناگهانی قیمت همچنان دلیل موجهی برای آن ارائه نکرده است.

ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی نهم بهمن در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازار آغاز شده، گفت: بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتا بر این روند نظارت دارد؛ البته به نظر می‌رسد که یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.

او افزود: تا حدود زیادی کاهش نرخ ارز در بازار ادامه خواهد یافت، البته این کاهش در حد رقم و اعدادی خواهد بود که بتواند آن را برساند که حبابی در آن وجود نداشته باشد.

با این وجود، دلار همچنان بالا می رود و خبری از شفاف سازی از سوی بانک مرکزی نیست.

نظرات بینندگان