arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

این فیلم را با مهربانی نگاه کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نعمت الله با بیان اینکه با حسن نیت نسبت به سیستان و مردمش فیلم "شعله‌ور' را ساخته است، گفت: از همه می‌خواهم این فیلم را با مهربانی نگاه کنند.

شنبه چهاردهم بهمن ماه فیلم «شعله ور» به کارگردانی حمید نعمت الله در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه به نمایش درآمد که نسبت به فیلمهای روز اول جشنواره با وجود ریتم تاحدودی کند آن، رضایت بیشتری از تماشاگران بدست آورد.

در نشست پرسش و پاسخ این فیلم که امین حیایی، بازیگر اصلی و همچنین زهرا خوشکام در آن حضور نداشتند، نعمت الله درباره اعتراضاتی که گفته شده در سیستان و بلوچستان نسبت به فیلم پیش آمده است، بیان‌ کرد: نمیدانم این اعتراض چقدر جدی است ولی شما الان فیلم را دیدید و احترام و عشق به سرزمین سیستان در آن مشخص است. اگرچه شاید مسئله مواد مخدر باعث این ناراحتی شده باشد، اما میخواهم بگویم با احترام زیادی در فیلم با مردم برخورد کردیم و وقتی در سیستان فیلم را می‌سازیم با همه پلان هایی که شکوه و فرهنگ و زیبایی اش را نشان می دهد، مشکلات را نیز نشان دادیم و این از حسن نیت ما است چون بی آبی و مواد مخدر از مشکلات آنجاست و اگر با حسن نیت به فیلم نگاه شود، میبینیم که کاراکتر ما با اعتیاد از تهران به سیستان می‌رود ‌نه اینکه آنجا معتاد شده باشد به همین دلیل می‌گویم من عاشق و دلسوز سیستانیها هستم و با مهربانی فیلم را ببینید.

محمدرضا شفیعی ـ تهیه کننده فیلم ـ هم دراین باره گفت: بخشی از فیلم در افتتاحیه جشنواره در سیستان نشان داده شده و چند نفر از کسانی که صف اول مینشینند نکاتی را مدنظر داشتند و یکی از مدیران آنجا هم به‌نظر جو زده شده و گفته بود که فیلم در آنجا نمایش داده نمیشود، ولی باید ببینند اصلا ما فیلم را می‌دهیم یا خیر.

او درباره اینکه سال گذشته هم فیلم به دفتر جشنواره ارسال شده بود و آیا نمایش امسالش غیرقانونی نیست، با تاکید بر این که باید این مسئله از دبیر جشنواره پرسیده شود، گفت: ما سال قبل دقایقی از فیلم یعنی ۲۵ دقیقه را فرستادیم ولی آقای حیدری گفتند دوستان نمی‌توانند با این فیلم قضاوت کنند و در آخر هم آماده نشد.

مقدم دوست نیز در بخشی از این نشست درباره فیلمنامه توضیح داد: آقای نعمت الله علاقه مند بود که فیلمی درباره جسد بسازد، آن هم به عنوان پدیدهای شایع و اجتماعی که به عنوان یکی از عناصر مهم برای نوشتن فیلمنامه از آن استفاده کردیم.

کارگردان "شعله ور "درباره انتخاب استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به بستر و فضایی که در داستان بود از جمله غواصی و دریاچه و حتی محرومیت یک شخص حسود این منطقه را انتخاب کردم.

او همچنین درباره طولانی بودن فیلم‌ بیان کرد: هنوز فرصت نشده فیلم را با مردم ببینم ولی فکر میکنم تا حدودی این موضوع درست باشد و اگرچه با توجه به لحن فیلم این روند مناسب است اما می‌توان در مونتاژ تغییراتی ایجاد کرد.

وی در بخشی دیگر دلیل اصلی ساخت فیلم در لوکیشن های محدود را تنبلی دانست.

حمید نعمت الله کارگردان، مهدی سعدی تدوینگر، هادی مقدم دوست، پانته آ مهدی نیا بازیگر، محمدرضا شفیعی تهیه کننده، مژگان صابری بازیگر، روزبه رایگا فیلمبردار از جمله عوامل فیلم و حاضر در نشست آرام و بی حاشیه بودند که تنها مورد توجه برانگیزش، حرکات عجیب بازیگر زن این فیلم یعنی مژگان صابری بود که در نقش دختری سیستانی بازی کرده بود و به نظر می‌رسید از حضور در چنین موقعیتی احساس خوشایند و آرامشی ندارد و حرکات مداومش با روسری سوژه عکاسان شده بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان