arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

سعد حریری: باید در امور داخلی با حزب الله به توافق برسیم / از اهل سنت عدول نکرده‌ام

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان گفت: ما در مسائل استراتژیک می توانیم با حزب الله اختلاف نظر داشته باشیم اما باید در امور داخلی با هم به توافق برسیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان گفت: ما در مسائل استراتژیک می توانیم با حزب الله اختلاف نظر داشته باشیم اما باید در امور داخلی با هم به توافق برسیم.

به گزارش ایرنا، وی یکشنبه شب در نشستی با حضور برخی از شخصیت ها و فعالان بیروت با بیان این مطلب گفت: ما تنش هایمان با حزب الله را کنترل کرده ایم و در عین حال با این حزب در مسائل استراتژیک اختلاف نظر داریم. اما آیا باید به خاطر این مساله کار در کشور را تعطیل کنیم؟ هرگز.
نخست وزیر لبنان تاکید کرد که هیچ چیز در این کشور بدون توافق محقق نمی شود.
الحریری ادامه داد: برخی مدعی هسند که من از اهل سنت عدول کرده ام یا اینکه مدعی هستند در دولت به نفع این یا آن گروه اقدام می شود. من به این افراد می گویم که بر اساس آنچه در قانون و قانون اساسی آمده نمی توان سهم دیگران را نادیده گرفت و این مساله در جایگاه نخست قرار دارد.
نخست وزیر لبنان با اشاره به حدود دو سال و اندی خلا ریاست جمهوری پیش از انتخاب میشل عون گفت: من مسئول وضعیت آن دوره نیستم. در آن زمان اقدامات اشتباهی انجام گرفت. اما امروز ما سعی می کنیم که امور را اصلاح کنیم. این بدان معنی نیست که می توانیم همه چیز را درست کنیم همچنان که این به آن معنی نیست که ما نسبت به حقوق مسلمانان کم کاری می کنیم.
سعد الحریری همچنین با اشاره به انتخابات پارلمانی پیش رو و وضعیت حزب جریان المستقبل که وی رهبری آن را برعهده دارد تاکید کرد: این انتخابات مثل گذشته نیست و ما با چالش بزرگ روبرو هستیم.
وی در عین حال گفت: برخی معتقدند که قانون جدید اهمیت جریان المستقبل را کاهش می دهد اما صندوق رای ثابت خواهد کرد که اینگونه نخواهد شد.
انتخابات پارلمانی لبنان قرار است 6 ماه مه (16 اردیبهشت 1397) برگزار شود.
حزب جریان المستقبل اصلی ترین حزب اهل سنت در لبنان است.

برچسب ها: سعد الحریری
نظرات بینندگان