arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

ارتباط بهداشت دندان‌ها با قندخون در مبتلایان به دیابت

پزشکان در یک مطالعه جدید بر اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان در مبتلایان به دیابت نوع ۲ تاکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتباط بهداشت دندان‌ها با قندخون در مبتلایان به دیابت

پزشکان در یک مطالعه جدید بر اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان در مبتلایان به دیابت نوع ۲ تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی در اسپانیا با مشاهده تاثیر رعایت بهداشت دهان و دندان روی سطح گلوکز خون در مبتلایان به دیابت نوع ۲ بر اهمیت داشتن دندان‌های سالم تاکید کردند.

برآورده‌ها حاکی از آن است که حدود ۳۰ میلیون نفر در آمریکا به دیابت مبتلا هستند و دیابت نوع ۲ شایع‌ترین نوع دیابت است که ۹۰ تا ۹۵ درصد تمامی موارد را شامل می‌شود.

دیابت نوع دو زمانی بروز می‌کند که سلول‌های بدن از واکنش به هورمون انسولین خودداری می کنند و این شرایط مقاومت انسولینی خوانده می‌شود که در نتیجه آن سطح گلوکز خون بیشتر بالا می‌رود.

در صورتی که سطح گلوکز خون به درستی کنترل نشود احتمال بروز مشکلات دیگر افزایش می‌یابد که از جمله می‌توان به آسیب‌دیدگی اعصاب، مشکلات بینایی و پوستی اشاره کرد.

نتایج مطالعات پیشین نیز نشان داده بین دیابت نوع ۲ و بیماری لثه ارتباط دوطرفه‌ای وجود دارد به این صورت که مبتلایان به دیابت نوع ۲ بیشتر در معرض ابتلا به بیماری لثه هستند و بیماری لثه خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان اسپانیایی در این بررسی جدید دریافتند در مبتلایان به دیابت نوع ۲ رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند در کنترل سطح گلوکز خون موثر باشد.

برچسب ها: دندان
نظرات بینندگان