arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در هفته جاری / هوای تهران، کرج، اراک، تبریز و اصفهان آلوده‌تر می‌شود

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در صورت ثابت ماندن الگوهای هواشناسی، هفته آینده نسبت به این هفته که عملا بارشی نداشتیم، هفته خوش بارش و مرطوبی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در صورت ثابت ماندن الگوهای هواشناسی، هفته آینده نسبت به این هفته که عملا بارشی نداشتیم، هفته خوش بارش و مرطوبی خواهد بود.

مسعود حقیقت در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیشتر بارش ها در هفته آینده به صورت باران است و احتمالا در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

وی افزود: طی دو سه روز آینده، جوی نسبتا آرام در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می کنیم و بر این اساس در شهرهای پرجمعیت و صنعتی مانند تهران، کرج، اراک، تبریز و اصفهان با افزایش آلاینده ها روبه رو هستیم.

حقیقت ادامه داد: با توجه به وزش باد جنوبی، تا بعدازظهر امروز برای استان های گیلان و اردبیل روند افزایش دما را خواهیم داشت اما فردا برای برخی مناطق مانند ارتفاعات البرز، سواحل خزر و شمال شرق کشور و همچنین روز چهارشنبه برای سواحل خزر، ارتفاعات البرز و برخی مناطق مرکزی کشور ابرناکی و بارش پراکنده و کاهش دما را پیش بینی می کنیم.

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز در سواحل افزایش دما را داریم ولی از فردا روند کاهشی دما را در سواحل دریای خزر خواهیم داشت.

** وضعیت آب و هوایی تهران
حقیقت درخصوص وضعیت آب و هوایی تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز کمی ابری، غبارآلود و در برخی ساعات صاف خواهد بود.

وی افزود: کیفیت هوای امروز و فردای تهران با توجه به شاخص آلودگی ها که بالاتر از 150 است، در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد اما چهارشنبه میزان آلاینده ها کمی کاهش یافته و فقط برای گروه های حساس ناسالم خواهد بود.

حقیقت ادامه داد: امروز دمای هوا در پایتخت به 11 درجه بالای صفر و فردا به 12 درجه بالای صفر می رسد و روند افزایش دما را تا روز چهارشنبه شاهد خواهیم بود.

وی در مورد وضعیت بارشی در تهران نیز گفت: برای روز پنجشنبه، رگبارهای ضعیف در پایتخت به ویژه در ارتفاعات شمالی را شاهد خواهیم بود و کمی از گرمای هوا کاسته شده و به شرایط عادی بازمی گردد.

** گرمترین و سردترین مناطق کشور
حقیقت گرمترین منطقه کشور در روز گذشته را چابهار با 27 درجه بالای صفر و سردترین منطقه کشور را نیز سردبیشه در خراسان شمالی با کمینه دمای منفی 12،3 اعلام کرد و گفت: کمینه دمای امروز صبح تهران نیز به عدد یک رسید و بیشینه دمای دیروز تهران به 9 درجه بالای صفر رسیده بود.

** بیشینه و کمینه دمای امروز مناطق مختلف کشور برحسب درجه سانتی گراد
اراک؛ 12 و 3- با غبار صبحگاهی
بندر عباس؛ 24 و 11 همراه با غبار صبحگاهی
اردبیل؛ 10 و 2- با وزش باد
بوشهر؛ 21 و 11 با آسمانی صاف
ارومیه؛ 10 و 3- با غبار صبحگاهی
بیرجند؛ 13 و 6- با آسمانی صاف
اصفهان؛ 15 و 3- با غبارصبحگاهی
تبریز؛ 10 و 2- همراه با غبار محلی
اهواز؛ 22 و 5 با غبار صبحگاهی
تهران؛ 11 و یک با غبار صبحگاهی
ایلام؛ 16 و صفر همراه با آسمانی ابری
جزیره ابوموسی؛ 24 و 19 با آسمانی صاف
بجنورد؛ 13 و 6- همراه با آسمانی ابری

** وضعیت هوای امروز برخی شهرهای خاورمیانه
بیروت؛ 16 با آسمانی نیمه ابری
ابوظبی؛ 18 با آسمانی ابری
قاهره؛ 19 همراه با آسمانی غبارآلود
امان؛ 13 با آسمانی غبارآلود
کویت؛ 18 با آسمانی صاف
دوحه؛ 18 با آسمانی صاف
مسقط؛ 23 همراه با آسمانی نیمه ابری
ریاض؛ 14 با آسمانی صاف
منامه؛ 19 همراه با آسمانی صاف

نظرات بینندگان