arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

تکرار رکورد «تایتانیک» پس از ۲۰ سال / فروش ۷۰۰ میلیون دلاری انیمیشن تازه دیزنی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در هفته‌ای که «جومانجی» پرفروش‌ترین فیلم سینمای آمریکا بود، فیلم تازه هلن میرن اکران شد و فروش جهانی «کوکو» از مرز ۷۰۰ میلیون دلار گذشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به جنگل خوش آمدید» جایگاه خود در صدر جدول پرفروش‌ها را بازپس گرفت و پس از ۷ هفته اکران موفق پرفروش‌ترین فیلم شد. از زمان اکران فیلم «تایتانیک»‌ در سال ۱۹۹۸ تا امروز هیچ فیلمی که در ماه دسامبر اکران شده، نتوانسته بود در ماه فوریه سال بعد نیز در صدر جدول پرفروش‌ها قرار گیرد.

برای دست یافتن به جایگاه پرفروش‌ترین اثر در حال اکران سینمای آمریکا «جومانجی» به فروش ۱۱ میلیون دلاری نیاز داشت که خیلی راحت با اکران در بیش از ۳ هزار سالن سینما به این رقم دست پیدا کرد. فروش جهانی «جومانجی» تا اینجای کار ۸۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است که ۳۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار آن مربوط به فروش فیلم در آمریکای شمالی بود. دواین جانسون از جمله پولسازترین بازیگران سینمای جهان نقش اصلی را در «جومانجی» بازی می‌کند. پرفروش‌ترین فیلم جانسون در آمریکا «سریع و خشمگین‌ ۷» با فروش ۳۵۳ میلیون دلاری است که به زودی جای آن را «جومانجی» خواهد گرفت.

در این فیلم «دونده مارپیچ: علاج مرگ» پس از یک هفته صدر جدول را از دست داد و به جایگاه دوم در جدول پرفروش‌های هفته قناعت کرد. این فیلم با فروش ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری نسبت به هفته اول اکران ۵۸ درصد افت فروش را تجربه کرد. خبر خوب برای سرمایه‌گذاران «دونده مارپیچ» فروش خوب این فیلم در عرصه بین‌الملل بود. «دونده مارپیچ» هفته گذشته در ۲۰ کشور بیش از ۳۵ میلیون دلار فروش داشت و پرفروش‌ترین فیلم گیشه بین‌الملل بود. فروش جهانی این فیلم که آخرین قسمت از سری فیلم‌های «دونده مارپیچ» است پس از ۱۰ روز اکران به ۱۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسیده است.

هفته گذشته تنها فیلمی تازه‌ای که روی پرده سینمای آمریکا رفت، «وینچستر» با بازی هلن میرن بود. تریلر تاریخی ماورالطبیعه علیرغم اکران گسترده فقط اندکی بیش از ۹ میلیون دلار فروش داشت. امتیاز پایگاه اینترنتی راتن‌تومیتوز برای فیلم «وینچستر» ۹ درصد است که در مجموعه‌ فیلم‌های با بازی هلن میرن بدترین امتیاز است.

«وینچستر» به کارگردانی مایکل و پیتر اسپیریگ با الهام از داستان واقعی زندگی سارا وینچستر وارث کارخانه اسلحه‌سازی وینچستر ساخته شده است. سارا وینچستر بیشتر عمر خود را صرف ساخت کاخی اشرافی در کالیفرنیا کرد که ساختاری اسرارآمیز داشت. هلن میرن در این فیلم نقش سارا وینچستر را باز می‌کند که پس از دیدار با یک روان‌کاو دلیل رفتارهای غیرمعمول خود را کشف می‌کند.

در جدول پرفروش‌های هفته سه فیلم «دونده مارپیچ»، «برترین شومن» و «پست» متعلق به کمپانی فاکس هستند. «برترین شومن» در هفتمین هفته اکران با فروش ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری در رده چهارم پرفروش‌ها قرار داشت و به یکی از موزیکال‌های پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد. «برترین‌ شومن» با بازی هیو جکمن در سراسر جهان به فروشی بالاتر از ۲۹۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است.

فیلم نامزد جایزه اسکار «پست» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس و مریل استریپ در سه روز پایانی هفته ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش داشت. با احتساب فروش ۱۰ میلیون دلاری هفته گذشته در خارج از آمریکا، فروش جهانی «پست» تا این لحظه به بیش از ۱۰۴ میلیون دلار رسیده است.

رقیب اصلی «پست» روی پرده سینما فیلمی وسترن از سینمای مستقل با عنوان «دشمنان» بود. این فیلم با بازی کریستین بیل با فروش ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری بالاتر از «پست» ایستاد.

در فصل داغ جوایز سینمایی چندین فیلم مدعی و مشهور سینماهای بیشتری را تسخیر کردند. «شکل آب» به کارگردانی گیرمو دل‌تورو پس از بردن جایزه بهترین فیلم انجمن کارگردانان آمریکا در بیش از ۲ هزار سینما نمایش داه شد و با فروش ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری هفته را به پایان رساند. «شکل آب» در ۱۳ رشته نامزد دریافت اسکار و از شانس‌های اصلی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم است. فروش «شکل آب»‌ خارج از آمریکا رقم بسیار بهتری بود و به فروش ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد.

هفته گذشته فروش انیمیشن «کوکو» نیز از مرز ۷۰۰ میلیون دلار گذر کرد. این انیمیشن از پیکسار و دیزنی شانس اصلی دریافت اسکار بهترین انیمیشن است.



ردیف

نام فیلم

فروش سه روز آخر هفته (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکا (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

۱

جومانجی: به جنگل خوش‌ آمدید

Jumanji: Welcome To The Jungle

۱۱

۳۵۲.۶

۹۰

۲

دونده مارپیچ

Maze Runner: The Death Cure

۱۰.۲

۳۹.۸

۶۲

۳

وینچستر

Winchester

۹.۳

۹.۳

-

۴

برترین شومن

The Greatest Showman

۷.۸

۱۳۷.۵

۸۵

۵

دشمنان

Hostiles

۵.۵

۲۱.۲

۵۰

۶

پست

The Post

۵.۲

۶۷.۲

-

۷

۱۲ نیرومند

12 Strong

۴.۷

۳۷.۳

-

۸

لانه دزدها

Den of Thieves

۴.۷

۳۶.۳

-

۹

شکل آب

The Shape of Water

۴.۳

۴۴.۶

-

نظرات بینندگان