arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

ارتش سوریه:‌ سامانه‌های پدافند هوایی ما اکثر موشک‌های اسرائیلی را منهدم کردند

سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه صبح امروز (چهارشنبه) حملات جدید رژیم صهیونیستی به مواضعی در ریف دمشق را دفع کردند. ارتش سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی اکثر موشک‌های اسرائیلی را منهدم کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه صبح امروز (چهارشنبه) حملات جدید رژیم صهیونیستی به مواضعی در ریف دمشق را دفع کردند. ارتش سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی اکثر موشک‌های اسرائیلی را منهدم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه امروز سه حمله متوالی رژیم صهیونیستی به مواضعی در ریف دمشق را دفع کردند. سامانه‌های دفاعی ارتش سوریه به مقابله با جنگنده‌های اسرائیلی پرداخته و تعدادی از موشک‌های شلیک شده را قبل از اصابت به هدف منفجر کردند.

در پی این حملات، صدای انفجارهای مهیبی در دمشق و اطراف آن شنیده شد.

منابع رسانه‌ای سوری افزودند که در پی حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اهدافی در شمال دمشق، انفجارهای بزرگی به وقوع پیوست.

شبکه الحدث اخباری را از حملات رژیم صهیونیستی به مرکز پژوهش‌های علمی در جمرایا در ریف دمشق منتشر کرد.

لازم به ذکر است که مرکز پژوهش‌های علمی جمرایا در دسامبر گذشته نیز از سوی جنگنده‌های اسرائیلی مورد حمله قرار گرفت و این جنگنده‌ها پنج موشک به سمت آن شلیک کردند که دو موشک به آن اصابت کرده و سه موشک دیگر نیز توسط پدافند هوایی ارتش سوریه منهدم شد.

ده‌ها گزارش میدانی و اطلاعاتی از ارتباط مستحکم این رژیم و گروه‌های تروریستی در سوریه حکایت دارد به طوریکه در انبار تسلیحاتی تروریست‌ها در حومه دمشق، حمص و دیر الزور سلاح‌های ساخت اسرائیل کشف و ضبط شده است.

در این راستا فرماندهی کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های اسرائیلی صبح امروز اقدام به حملات موشکی از داخل خاک لبنان به یکی از مواضع نظامی ما در ریف دمشق کردند که سامانه‌های دفاع هوایی ما آنها را رهگیری و اکثر موشک‌ها را منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است، فرماندهی ارتش آماده مقابله با هر تعدی و ناکام گذاشتن آن و ادامه جنگ علیه تروریسم تا نابودی کامل تروریست‌ها و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر خاک سوریه است.

فرماندهی ارتش سوریه اسرائیل را مسؤول کامل پیامدها و عواقب ماجراجویی‌های مکرر خصمانه و بی‌حساب و کتاب آن می‌داند.

ارتش سوریه افزود، این خصومت علنی در چارچوب تلاش‌های ناامیدانه برای بالا بردن روحیه گروه‌های تروریستی است که در حال نابودی هستند. این تجاوز انگیزه‌ای برای تروریست‌هاست، یعنی دست‌های اسرائیلی برای تجاوز به غیرنظامیان همچنان فعالند.

اخیرا ارتش سوریه سامانه‌های پدافند هوایی خود را در حومه ادلب و حلب مستقر کرده است.

دمشق اعلام کرده بود، به محض رویت هر جنگنده‌ای در حریم هوایی‌اش آن را ساقط می‌کند. این موضع‌گیری در واکنش به عملیات "شاخه زیتون" ترکیه در عفرین واقع در شمال غرب سوریه مطرح شد.

نظرات بینندگان