arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

کره‌شمالی: اعتراضات در سئول علیه ما «تشنج روانی‌ها» است

کره شمالی امروز (چهارشنبه) از فعالان ضد پیونگ‌یانگ برای تجمع علیه شرکت این کشور در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی انتقاد کرد و این اعتراضات را "تشنج روانی‌ها" خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره شمالی امروز (چهارشنبه) از فعالان ضد پیونگ‌یانگ برای تجمع علیه شرکت این کشور در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی انتقاد کرد و این اعتراضات را "تشنج روانی‌ها" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها تن از محافظه‌کاران کره جنوبی همزمان با ورود 120 شرکت‌کننده از کره شمالی به بندر "موکهو" در شرق کره جنوبی دست به تظاهرات زدند.

برخی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، تصاویر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را که ضربدری روی صورت او کشیده شده بود، در دست داشتند و برخی دیگر تصویر او را زیر پا لگد کرده و پرچم کره شمالی و نیز پرچم متحد کره را سوزاندند.

خبرگزاری دولتی پیونگ‌یانگ امروز اظهار کرد: آنان مانند جوجه‌های بی سر به این طرف و آن طرف می‌دویدند، پارس می‌کردند که "کشتی قرمزها آمد"، "به کشور خود برگردید" و "اتحاد کره جنوبی و آمریکا را تقویت کنید". بدتر از آن این است که آنان به مقام رهبر کره شمالی توهین کردند و پرچم این کشور و شبه‌جزیره کره را سوزاندند. آنان چیزی بیش از تعدادی گنگستر عقب افتاده پست‌تر از حیوان نیستند.

این رسانه همچنین معترضان کره جنوبی را "تفاله انسانی" دانست.

ورزشکاران کره شمالی شب را در کشتی گذراندند و تا چهارشنبه و مراسم رژه ورزشکاران در انظار ظاهر نشدند.

گروه اجرای هنری کره شمالی که از 140 ورزشکار تشکیل شده، روز پنجشنبه در گنگ‌نئونگ و یکشنبه آینده در سئول اجرا خواهد داشت.

پس از تنش‌ها میان کره شمالی و جنوبی بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ، بازی‌های المپیک زمستانی زمینه نزدیکی روابط این دو کشور را فراهم کرده است و کیم جونگ اون نیز در سخنرانی خود به مناسبت سال نو، در خصوص شرکت در این بازی‌ها ابراز تمایل کرد.

دو کره در ماه گذشته دیدارهای کم‌سابقه‌ای را در سطح مقامات عالی‌رتبه صورت دادند و روز جمعه، مقام شماره دو کره شمالی نیز به کره جنوبی خواهد رسید. او عالی‌ترین مقام کره شمالی خواهد بود که تا کنون از کره جنوبی دیدار کرده است.

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
نظرات بینندگان