arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

تیلرسون: سخت می‌شود جلوی دخالت روسیه در روندهای انتخاباتی را گرفت

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، اگر روسیه در انتخابات سال جاری میلادی سنا و مجلس نمایندگان (کنگره) مداخله کند، با پیامدهایی روبرو می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، اگر روسیه در انتخابات سال جاری میلادی سنا و مجلس نمایندگان (کنگره) مداخله کند، با پیامدهایی روبرو می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، رئیس سیا ماه گذشته میلادی هشدار داده بود که انتظار می‌رود روسیه در روند انتخابات کنگره آمریکا مداخله کند؛ همانطور که آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده تاکید کرده بودند که روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری مداخله کرده و به دونالد ترامپ کمک کرد تا هیلاری کلینتون دموکرات را شکست دهد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به آمریکای لاتین به فاکس نیوز گفت: راه‌های بیشماری وجود دارد که روس‌ها می‌توانند در انتخابات آمریکا مداخله کنند. ابزار زیادی برای این کار وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ ما بر این رفتارها نظارت می‌کنیم. تعدادی انتخابات قرار است در این نیمکره از زمین در سال جاری میلادی برگزار شود و در راس آنها انتخابات کنگره آمریکا در 2018 است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه صحبت‌هایش گفت:‌ فکر می‌کنم مهم است که به روسیه بگوییم اگر فکر می‌کنید آنچه را که انجام می‌دهید، نمی‌بینیم، سخت در اشتباهید. ما شاهد هستیم و باید کارهای خود را متوقف کنید. اگر این کار را انجام نمی‌دهید، با پیامدهای آن مواجه می‌شوید.

تیلرسون ادامه داد، اگر مسکو تصمیم بگیرد در یکی از این روندهای انتخاباتی دخالت کند، سخت می‌شود جلویش را گرفت.

رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و قانونگذاران این کشور در حال بررسی این مساله هستند به ویژه اینکه آیا کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه تبانی کرده است یا خیر.

برچسب ها: تیلرسون
نظرات بینندگان