arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

موشک «تسلا» صعود کرد؛ اما آمارهای مالی اش سقوط کردند

اهداف رویایی شرکت تسلا با سرعت در حال انجام هستند ، اما این شرکت در 3 ماهه چهارم سال گذشته 771 میلیون دلار سوخت سرمایه تجربه کرده است . رقمی که به گفته کارشناسان مالی این شرکت بالاترین رقم افت سرمایه تسلا تا کنون است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اهداف رویایی شرکت تسلا با سرعت در حال انجام هستند ، اما این شرکت در 3 ماهه چهارم سال گذشته 771 میلیون دلار سوخت سرمایه تجربه کرده است . رقمی که به گفته کارشناسان مالی این شرکت بالاترین رقم افت سرمایه تسلا تا کنون است .

به گزارش سرویس آی تی «انتخاب» به نقل ازدیجیتال ترندز، به نظر می رسد سیاست های شرکت تسلا بر این مواضع استوار است که می توان سرمایه سوزاند ،اما خط تولید را حفظ کرد .

علیرغم راه اندازی موفق موشک فالکون سنگین SpaceX، همه چیز در سرزمین فرمانروایی ایلان ماسک خوب پیش نمی رود. بر اساس نتایج مالی 3 ماهه چهارم شرکت تسلا که در روز چهارشنبه 7 فوریه منتشر شده، این شرکت بزرگترین افت مالی تاریخ خود را اخیرا پشت سر گذاشته است .این آمارها در شرایطی منتشر شده که تسلا ادعا می کند ، این افت مالی بخشی از برنامه ریزی شرکت برای تحقق اهدافی است که از پیش تعیین شده بودند و شرکت ضرر داده تا برای سال 2018 قوی تر ظاهر شود .

شایان ذکر است تسلا رکوردی مثبت و 3.3 میلیارد دلاری نیز برای سپرده گذاری مشتریان خود در حوزه کامیون های جدید خودران و و اتومبیل اسپرت روستر ثبت کرده است . اما این آمار نمی تواند پوششی قوی برای ضرر 771 میلیون دلاری سه ماهه چهارم سال گذشته ایجاد کند .

در بخشی دیگر از گزارش مالی تسلا اشاره شده که جریان نقدی نقدی منفی 276.7 میلیون دلاری و زیان خالص 2.24 میلیارد دلاری طی سال گذشته گریبانگیر شرکت بوده است . این در حالی است که در سال 2016، تسلا 773 میلیون دلار سود خالص را گزارش کرده بود و این یعنی یک رشد منفی قابل توجه برای تسلا .

این تضعیف سه ماهه نشان می دهد تسلا برای ارائه نسل سوم خودروهای خود باید به زمانبندی ها سرعت بیشتری دهد . تسلا به دلیل محدودیت های تولید خود تنها 1550 نسخه از این خودرو را تا سال 2017 تحویل داد. ایلان ماسک وعده داده طی سال جاری سالیانه 500 هزار اتوموبیل مدل 3 را به بازار عرضه می کند . در صورت تحقق این تعداد، انتظار می رود قیمت اتوموبیل تسلا نیز روند معقول تری را طی کند.

تسلا در سه ماهه چهارم سال گذشته 787 میلیون دلار هزینه صرف سرمایه گذاری کرد که کمتر از پیش بینی های این شرکت بود، اما این شرکت اعلام کرد این هزینه ها در سال جاری افزایشی نسبی را تجربه خواهد کرد . این گروه خودروسازی پیش بینی می کند هزینه هایی را برای گسترش ظرفیت تولید در کارخانه باطری کارخانه فریمونت، کالیفرنیا، رنو و نوادا خواهد کرد . افزون بر این ها قرار است تسلا در چین برای افزایش ظرفیت تولید کامیون های نیمه الکترونیک و تمام الکترونیک خود که خودران نیز هستند سرمایه گذاری کند .

نظرات بینندگان