arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰

دادگاه روزنامه «اعتماد» برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد از حضور در جمع هیئت منصفه مطبوعات و دفاع در قبال پرونده‌هایی از سال 85 تا 87 این رسانه خبر داد.

به گزارش انتخاب، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد که امروز در جلسه هیئت منصفه مطبوعات شرکت کرده بود در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: چند پرونده شکایت از روزنامه مربوط به سال‌های 85 تا 87 هنوز به نتیجه نرسیده بود که امروز در جلسه هیئت منصفه مطبوعات شرکت و توضیحاتی را ارائه کردم که مبتنی بر این دفاعیات هیئت منصفه به زودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: روزنامه اعتماد به دلیل مسئولیت رسانه‌ای که برعهده دارد، نقدهایی را به دستگاه‌های مختلف مطرح می‌کند که واکنش  برخی از این دستگاه‌ها هم شکایت از رسانه است، ولی این وظیفه رسانه‌هاست که نارسایی‌ها را متذکر شوند و نمایندگی نظارت همگانی که نماد بارز وظیفه دینی امر به معروف و نهی از منکر است از وظایف اصلی رسانه به شمار می‌رود.

این روزنامه‌نگار با تاکید بر اینکه رسانه‌ها این مسئولیت را در مسیر ارتقای نظام جمهوری اسلامی اجرا می‌کنند، بیان کرد: امید است مسئولان و دست‌اندرکاران امور اجرایی در کشور هم با سعه صدر بیشتری با انتقادهای رسانه‌ها برخورد کنند تا رسانه‌ها بتوانند با انعکاس بی‌طرفانه نقاط ضعف و قوت شرایطی را فراهم کنند که مشکلات و مسائل جامعه به حداقل برسد.

حضرتی افزود: شاید آزادی رسانه‌ها برخی مشکلات را در کوتاه مدت ایجاد کند، ولی واقعیت این است که این آزادی در دید کلان و بلندمدت به نفع کشور است؛ چرا که رسانه‌های حرفه‌ای با نیروهای حرفه‌ای و دلسوز آیینه تمام‌نمای جامعه و خواسته‌های مردم هستند و مردم هم از این مسیر نظرات، پیشنهادها، انتقادها و انتظارات خود را به مسئولان منتقل می‌کنند.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد در پایان تاکید کرد که رسانه‌ها نیز باید در فضایی منطقی و عقلانی دیدگاه‌های نظرات صاحب‌نظران  مختلف را منتشر کنند.
نظرات بینندگان