arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶

حواشی روز پایانی جشنواره فجر: واکنش‌ها به نامزدی 3 بازیگر زن از یک فیلم / هیات داوران پاسخ خبرنگاران را ندادند / گبرلو تپُق زد

آخرین روز جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه‌ای ملت با معرفی کاندیدهای بخش‌های مختلف و ناکامی ساعد سهیلی و فیلم لاتاری همراه بود که صدای اعتراض خبرنگارن را نیز درآورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین روز جشنواره فیلم فجر در کاخ رسانه‌ای ملت با معرفی کاندیدهای بخش‌های مختلف و ناکامی ساعد سهیلی و فیلم لاتاری همراه بود که صدای اعتراض خبرنگارن را نیز درآورد.

به گزارش ایرنا، شامگاه شنبه 21 بهمن سکانس پایانی جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت (سینمای رسانه) با معرفی نامزدهای بخش های مختلف رقم خورد تا همه چشم‌ها به سمت روز یکشنبه و آیین اختتامیه باشد که کدام یک از هنرمندان سیمرغ ها را به خانه خواهند برد.

روز پایانی جشنواره برخلاف همه این روزها تنها دو فیلم به نمایش درآمدند که در سانس اول فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی به نمایش درآمد که به دلیل طولانی بودن مدت زمان فیلم، نشست خبری آن نیز دیرتر برگزار شد و فیلم دوم نیز به مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» اختصاص داشت.

معصومی در نشست خبری فیلمش در پاسخ به خبرنگاری درباره یک دیالوگ مبنی بر این که «از زمانی که روحانی رئیس جمهوری شده وضعیت مطبوعات بهتر شده» گفت که دوره روحانی و احمدی نژاد را در فیلم کار کثیف درنظر گرفتم. یعنی زمان احمدی نژاد فشار بود ولی در دوره روحانی فشار، کمتر شد.

او در ادامه این نشست به فیلم «خرس» که چند سالی است توقیف شده نیز اشاره کرد و گفت: فیلم خرس را در مدرسه مفید به نمایش درآوردم و پرسیدم آیا اشکال شرعی دارد و اساتید و طلاب حوزه گفتند چه کسی گفته این فیلم اشکال دارد؟

معصومی ادامه داد که به نظر من فیلم خرس یک فیلم بسیاری خوب، انسانی و شریف است و برخی می گویند این فیلم ضد جنگ است درحالی که خرس درباره آسیب های جنگ است.

سام ولی پور بازیگر خردسال این فیلم موجبات خنده خبرنگاران را فراهم کرد. چون در ابتدا از کارگردان تشکر کرد و چون مطلب بعدی را فراموش کرده بود دوباره از معصومی تشکر کرد.

وی همچنین وقتی سوال طولانی 'محمود گبرلو' مدیر این نشست را پاسخ می داد که آیا می دانی چگونه با آقای معصومی آشنا شدی و... به یک کلمه «بله» اکتفا کرد و دیگر چیزی نگفت که حاضران او را تشویق کردند.

پدرام شریفی بازیگر نقش فرهاد در فیلم کار کثیف درباره لباس خود به خبرنگار ایرنا گفت: در فیلم بادیگارد با لباس دو ایکس لارژ ظاهر شدم که گشاد هم بود تا بتوانم اسلحه حمل کنم.

وی هیچ تشابهی در این دو فیلم قائل نشد و گفت که داشتن محاسن تنها شباهتی است که بین این دو بازی وجود دارد و گرنه هیچ شباهتی میان یک محافظ با عرق فروش وجود ندارد.

معصومی در ادامه این نشست گفت که بیکاری واقعیت تلخی است و من به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی حق دارم این سخن را بگویم که دوست دارم آقای روحانی با دیدن این فیلم دچار عذاب وجدان شود.

دومین و آخرین فیلم امروز جشنواره مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند بود که به دلیل اینکه آخرین فیلم در آخرین روز جشنواره محسوب می شد استقبال کمی از فیلم شد و نشست رسانه ای آن نیز زیاد مورد توجه قرار نگرفت.

مرتضی شعبانی تهیه کننده این مستند در نشست خبری این مستند که اثری درباره داعش است، گفت که اولین اکران عمومی این فیلم قرار است در کشور عراق باشد و امیدوارم فرصتی فراهم شود که این مستند در ایران نیز به نمایش درآید.

یکی از نکات جالب توجه این نشست اشتباه محمود گبرلو در عنوان کردن تعداد سال های برگزاری جشنواره بود که به اشتباه به جای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر. اشتباه های لپی گبرلو در طول روزهای جشنواره زیاد بود و باعث شوخی هایی در فضای نشست ها می شد که او عنوان کرد آخرین سوتی او در جشنواره بوده است.

پایان بخش جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت نیز اعلام نامزدهای بخش‌های مختلف بود که با حواشی همراه شد. به این شکل که در خلال اعلام اسامی در بخش بازیگر زن و زمانی که اسم سارا بهرامی مطرح شد با تشویق برخی از اهالی رسانه همراه بود.

اعلام اسامی سه بازیگر به عنوان نقش مکمل زن از تنها یک فیلم و دو نقش اول زن از یک فیلم نیز صدای اعتراض اهالی رسانه را درآورد.

نامزد نشدن ساعد سهیلی در بخش بازیگر مرد، ناکامی محض فیلم «لاتاری» در بخش کاندیدها نیز واکنش های خبرنگاران را به همراه داشت.

با اعلام اسامی نامزدها، داوران جشنواره بدون پاسخ گویی به اهالی رسانه سالن را ترک کردند تا پروند نمایش فیلم‌ها و نامزدهای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه زاده بسته شود و همه منتظر تا پرواز سیمرغ ها در برج میلاد بمانند.

نظرات بینندگان