arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶

چینی ها سودای تسخیر بازار موبایل جهان را دارند / شیائومی رقیبی سرسخت برای سامسونگ و علی بابا

شرکت شیائومی ،سازنده گوشی های هوشمند چینی در حال حاضر سومین شرکت بزرگ جهان است که در حوزه صادرات و فروش اقلام فناوری محور در سطح جهان فعالیت می کند . شرکتی که قصد دارد تا پایان سال 2018 به رکورد  فروش و صادرات 100 میلیون موبایل هوشمند دست پیدا کند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت شیائومی ،سازنده گوشی های هوشمند چینی در حال حاضر سومین شرکت بزرگ جهان است که در حوزه صادرات و فروش اقلام فناوری محور در سطح جهان فعالیت می کند . شرکتی که قصد دارد تا پایان سال 2018 به رکورد  فروش و صادرات 100 میلیون موبایل هوشمند دست پیدا کند .

 به گزارش سرویس آی تی «انتخاب» به نقل از فوربس، با وجود این که تنها 7 سال از تولد شیائومی می گذرد ،اکنون این شرکت مستقر در پکن آمادگی خود را برای بالا بردن نرخ عرضه محصولات تکنولوژیک اعلام کرده . بر اساس این اعلام آمادگی، شیائومی قصد دارد با حداقل  50 میلیارد دلار که انتظار می رود بزرگترین رکورد عرضه عمومی جهان تا کنون باشد ، رکورد ثبت کند . این رکورد   دوبرابر فروش علی بابا با 25 میلیارد دلار خواهد بود .

شرکت شیائومی در سال  2014 با فروش تقریبی 46 میلیارد دلار ،ارزشمندترین شرکت فن آوری خصوصی آن سال شد .  براساس اطلاعات آماری وب سایت cb insight ، فروش آنلاین و برگزاری کمپین های گفتگو محور در  رسانه های اجتماعی کمک شایانی به این تولید کننده گوشی هوشمند چینی کرد تا به یکی از بزرگ ترین فروشندگان جهان تبدیل شود .  

موسس و رئیس این شرکت ، لی جون اخیرا  در جریان کنفرانس جهانی اینترنت اظهار داشت که او به دنبال "پیاده سازی ایده های تجاری چین در کشورهای دیگر است".به اعتقاد وی به راه اندازی عرضه عمومی موفق محصولات می تواند دستاوردهای موفقیت آمیز قابل توجهی را کسب کند.

در حال حاضر ،  اکثر  گوشی های شیائومی به صورت آنلاین به فروش می رسند . راهکاری که یک راهبرد فروش مهم برای شرکت شیائومی محسوب می شود . گرچه  افتتاح فروشگاه های غیر مجازی متعدد نیز روند رشد شیائومی را طی سال گذشته تسریع کرده است.

فروشگاه های خرده فروشی شیائومی امکان تجارت الکترونیک و تعامل با کاربران را فراهم کرده و شاید بر همین اساس هم باشد که شیائومی روی این سیستم تاکید دارد .

اما رقابت داخلی همچنان باقی  است . رقابت بین هواوی ، ویوو و اوپو در چین تنگاتنگ است و در نتیجه شیائومی در داخل با این رقبا و در خارج با سامسونگ به عنوان یک برند الکترونیک و علی باباب ه عنوان یک خرده فروشی عظیم مبارزه می کند .

یک تحلیلگر ارشد در کانالایز معتقد است : نوآوری هایی که شیائومی ارائه می کند بازار هدف را از دست سامسونگ خارج کرده وبه مرور تقدیم شائومی می کند . در حال حاضر شیائومی موفق شده 17 درصد از بازار هند را هدف بگیرد . افزون بر این ها شیائومی رسما در ماه نوامبر در اسپانیا راه اندازی شد و از مادرید برای دروازه فروش در اروپا استفاده کرد .  

نظرات بینندگان