arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

پرویز مشرف: برای انتخابات 2018 به پاکستان بازمی‌گردم / باید از شر غارتگران خلاص شویم

رهبر حزب "مسلم لیگ همه پاکستان" متعهد شد تا تمامی فرقه‌های این حزب را در یک پلتفورم‌ گردهم آورد، کشور را از شر نیروهای وضع موجود خلاص کند و به پایان آشوب‌های سیاسی و اقتصادی کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر حزب "مسلم لیگ همه پاکستان" متعهد شد تا تمامی فرقه‌های این حزب را در یک پلتفورم‌ گردهم آورد، کشور را از شر نیروهای وضع موجود خلاص کند و به پایان آشوب‌های سیاسی و اقتصادی کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، ژنرال پرویز مشرف، رئیس‌جمهور سابق پاکستان و رهبر حزب "مسلم لیگ همه پاکستان" از شهر دوبی و از طریق ارتباط تصویری در یک گردهمایی عمومی در اسلام آباد سخنرانی کرده و به بازگشتش برای رهبری حزب سیاسی‌اش اشاره کرد. رهبران حزب و فعالان از دو شهر راولپندی و اسلام آباد و همچنین نمایندگان این حزب از سراسر پاکستان در این گردهمایی شرکت داشتند.

پیش از برگزاری این نشست عمومی، کمیته مرکزی اجرایی حزب "مسلم لیگ همه پاکستان"، دکتر "محمد امجد" را به عنوان رئیس جدید این حزب و "مهرین مالک آدم" را به عنوان دبیرکل این حزب منصوب کرد.

ژنرال پرویز مشرف در جریان این سخنرانی گفت: حزب "مسلم لیگ همه پاکستان" در کل کشور ریشه دارد. تمامی شهروندان پاکستان بدون هیچگونه تبعیض جنسیتی، قومی یا تفاوت زبانی می‌توانند بخشی از این حزب باشند و ما تاکنون نیز این کار را انجام داده‌ایم. در زمان ریاست جمهوری‌ام مشارکت گروه‌های به حاشیه کشیده شده، در جریان‌های اصلی را ترغیب کردم. ما برای زنان این امکان را فراهم کردیم تا نمایندگانی در مجلس‌های ملی و استانی و همچنین دولت‌های محلی داشته باشند.

وی همچنین به نقش جوانان در ساخت کشور اشاره کرد و گفت: جوانان اصلی‌ترین تمرکز ما هستند و من در زمان ریاست جمهوری‌ام سیاستی را در رابطه با جوانان در پاکستان اعلام کردم. ما همچنین باید بر طبقه کارگر و روستایی کشور که به سعادت و رفاه کشورمان کمک می‌کنند، تمرکز کنیم. طبقه کارگر و روستایی 60 درصد از جمعیت پاکستان را تشکیل می‌دهند و در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. به عنوان رئیس‌جمهور پاکستان برای رفاه این طبقه بسیار تلاش کردم.

مشرف افزود: حزب "مسلم لیگ همه پاکستان" نه "غارتگر" در این حزب دارد و نه نیازی به داشتن چنین سیاستمداران ننگ آوری در کادر این حزب وجود دارد.

وی اظهار کرد: حزب مسلم لیگ همه پاکستان در انتخابات سراسری سال 2018 میلادی به طور کامل مشارکت خواهد کرد و من شخصا رهبری کمپین انتخاباتی حزب‌مان را پس از بازگشت به کشور برعهده خواهم گرفت. با تشکیل یک ائتلاف ما می‌توانیم از شر غارتگرانی که وضعیت اقتصادی کشورمان را در 10 سال گذشته وخیم کرده‌اند خلاص شویم. این افراد رای‌ها را می‌خرند. به مردم پیشنهاد پول می‌دهند و پس از رسیدن به قدرت هیچ چیزی جز فقر، قحطی، هرج و مرج و آشوب برای کشور نمی‌آورند.

مشرف تصریح کرد: هر زمان که وضعیت اقتصادی کنونی کشور را با وضعیت اقتصادی زمان ریاست جمهوری خودم مقایسه می‌کنم از این که شرایط پاکستان رو به وخامت است بسیار ناراحت می‌شوم. در زمان ریاست جمهوری من اقتصاد پاکستان رو به رشد بود، سرمایه‌گذاری‌های خارجی وارد کشور می‌شد، کارخانه‌ها تاسیس می‌شدند و مردم کار داشتند. رشد کشاورزی نیز رو به افزایش بود. جاده‌های جدید ساخته می‌شد و طبقه کارگر کار داشت. وضعیت دفاعی پاکستان نیز بسیار قوی بود. ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی پاکستان روز به روز قوی‌تر می‌شد و هیچکس جرات نداشت در رابطه با کشور ما نیت بدی داشته باشد.

وی افزود: در آن زمان پاکستان جایگاه ویژه‌ای در منطقه و در جهان اسلام داشت. کل جهان به ما احترام می‌گذاشتند اما 10 سال ریاست جمهوری دولت‌های حزب مردم پاکستان و مسلم لیگ شاخه نواز تنها خسارت و ویرانی برای کشورمان به همراه آورد. از هر نظر که نگاه کنید رشد کشور ما در زمینه‌های مختلف متوقف شد، تورم سر به فلک کشید و کشور گرفتار بدهی‌های سنگین خارجی شد.

پرویز مشرف، دوازدهمین رئیس‌جمهوری پاکستان بود. او همچنین رئیس ستاد ارتش پاکستان و نیز چهارمین ژنرال پاکستانی بود که در پی کودتا، به مدت ۹ سال بر این کشور حکومت کرد. مشرف در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۹۹ با برکنار کردن نواز شریف، نخست‌وزیر منتخب به قدرت رسید و به این وسیله عالی‌ترین مقام اجرائی کشور را تصاحب نمود. پس از آن و در پی انجام یک همه‌پرسی که در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۰۱ برگزار شد، خود را رئیس‌جمهور پاکستان اعلام کرد. او سرانجام در پی تهدید جناح‌های مخالف خود در پارلمان پاکستان مبنی بر استیضاح و برکناری وی از مقام ریاست جمهوری در ۱۸ اوت ۲۰۰۸ استعفای خود از پست ریاست جمهوری در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد.

نظرات بینندگان