arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: عامل مرگ بیمار تبعه افغانستان سکته مغزی بود نه ناتوانی مالی / او جراحی شد و یک ماه هم بستری بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در پاسخ به شایعه مرگ بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر به واسطه ناتوانی در پرداخت هزینه عمل جراحی گفت: بیمار به علت سکته مغزی شدید فوت کرده و به هیچ عنوان بحث مالی در میان نبوده است.

علی سالاری مقدم در گفت و گو با ایرنا ضمن قدردانی از زحمات پزشکان خدوم و متعهد بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت برای درمان بیماران اظهار کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر، شایعه ای مبنی بر فوت یک بیمار به علت ناتوانی در پرداخت هزینه عمل جراحی در فضای مجازی منتشر شد در حالی که بیمار ذکر شده به واسطه سکته مغزی شدید فوت کرده است.
وی با اشاره به اینکه این بیمار تبعه افغانستان بوده و هیچ هویتی هم نداشته است عنوان کرد: کاملا طبیعی است در چنین وضعیتی تا زمان مشخص شدن هویت بیمار فوت شده، جسد وی به خاک سپرده نخواهد شد.
سالاری مقدم بیان کرد: این بیمار، یک ماه قبل با تشخیص سکته مغزی شدید به بیمارستان مراجعه کرده و پزشکان زحمتکش بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت در کوتاهترین زمان ممکن، عمل جراحی مغز را انجام دادند.
وی با بیان اینکه عمل جراحی مغز این بیمار به واسطه شدید بودن سکته، از حساسیت بالایی برخوردار بود اظهار کرد: تیم پزشکی بیمارستان جیرفت عمل جراحی این بیمار را به خوبی و با کیفیت بالایی انجام دادند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: از بیمار ذکر شده، پس از عمل جراحی مغز به مدت یک ماه در بیمارستان جیرفت مراقبت و نگهداری شده است اما شدت سکته به قدری بالا بود که بیمار بعد از گذشت یک ماه، از دنیا می رود.
وی تاکید کرد: در شهرستان جیرفت نمی گذاریم حتی یک نفر به واسطه ناتوانی در پرداخت هزینه های درمان، از عمل جراحی باز بماند و این موضوع از حساسیت ویژه ای برخوردار است.
سالاری مقدم ضمن گلایه مندی از برخی کانال های تلگرامی در انتشار مطالب غیر واقعی اظهار کرد: از فعالان فضای مجازی می خواهیم که بدون تحقیق، اقدام به انتشار اخبار و نقل قول های غیر واقعی نکنند چرا که با این اقدام، زحمات سخت و بی وقفه پزشکان منطقه را ضایع کرده و موجب بی اعتمادی مردم به سیستم درمانی شهرستان می شویم.
وی از مردم خواست اخبار موثق را از طریق رسانه های رسمی دنبال کرده و تنها به یک نقل قول ساده از اشخاص بی هویت و نامعلوم، در فضای مجازی اکتفا نکنند.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
استان کرمان چهار دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای کرمان، رفسنجان، بم و جیرفت دارد که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را زیر پوشش دارند.
کرمان با 23 شهرستان حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد.

نظرات بینندگان