arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۳۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

12 هزار میلیارد مازاد درآمد نفتی کجاست؟

درست چند روز پیش از سفر دکتر احمدی ن‍‍ژاد رئیس جمهور محترم به نیویورک یک فساد مالی بسیار گسترده موسوم به " اختلاس سه هزار میلیارد تومانی " رسانه ای شد و با دستور صریح رئیس قوه قضائیه رسیدگی به آن آغاز شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فردا نوشت:
درست چند روز پیش از سفر دکتر احمدی ن‍‍ژاد رئیس جمهور محترم به نیویورک یک فساد مالی بسیار گسترده موسوم به " اختلاس سه هزار میلیارد تومانی " رسانه ای شد و با دستور صریح رئیس قوه قضائیه رسیدگی به آن آغاز شد .
 
اما رسانه های اصولگرا به دلیل ملاحظاتی که درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک داشتند ،ترجیح دادند در این باره کمی سکوت کنند تا سخنان شجاعانه دکتر احمدی ن‍ژاد علیه بی عدالتی های حاکم بر جهان تحت الشعاع مسائل داخلی قرار نگیرد.

اما جریان انحرافی که متهم اصلی این فساد بزرگ خوانده شده است ، درست در آستانه بازگشت رئیس جمهور محترم در اتاق های عملیات روانی خود تصمیم گرفت برای فرار از پاسخگویی به پرسش های افکار عمومی درباره این فساد مالی دست به انتشار دروغی بزرگ بزند تا افکار عمومی را از موضوع اصلی منحرف کند .

ظاهراً اتاق عملیات روانی که توسط گروهی موسوم به " سربازان اسفندیار " اداره می شود ،تصمیم گرفته است ماموریت انتشار این دروغ بزرگ را بر عهده یکی از وفادارترین "سربازان اسفندیار" که به فردی موسوم به " جوانفکر " واگذار کند و او نیز در بولتن جریان انحرافی موسوم به " روزنامه ایران " ذیل تیتر " اخلال در بازار طلا و بورس با سوء استفاده از منابع شهرداری تهران " دست به انتشار یکی از مضحک ترین دروغ های اقتصادی سال های اخیر زد تا ماموریت خود را به خوبی انجام داده و احتمالاً از سران جریان انحرافی دست مریزاد بگیرد !

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان از مدت ها پیش به نقش برخی مراکز خاص در افزایش نرخ دلار و سکه اشاره کرده بودند و هشدار داده بودند که ایجاد شائبه تامین منابع مالی هدفمندی یارانه ها از محل افزایش نرخ ارز اقدامی غیر اصولی است . با این حال در این مطلب قصد پرداختن به اصل ماجرا و افشای ابعاد مختلف آن را نداریم .

اما اصل مطلب این است که اگر گروه موسوم به " سربازان اسفندیار" گمان کرده است با انتشار این دست از مطالب می تواند از زیر بار فساد مالی سه هزار میلیاردی و نقش جریان انحرافی در آن شانه خالی کند اشتباهی بزرگ است . چرا که پرسش های اساسی و کلیدی در این زمینه مطرح است که سبب می شود مردم به شدت نسبت به این موضوع و موضوعاتی از این دست حساس باشند.

12 هزار میلیارد کجاست؟
یکی از اساسی ترین موضوعاتی که در روزهای گذشته مطرح شد اما به خاطر سفر رئیس جمهور محترم ترجیح دادیم درباره آن سکوت کنیم بحثی است که آقای رحمانی فضلی رئیس محترم دیوان محاسبات اعلام کرده است .

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نشست خبری با انتقاد شدید از نظام مالی دولت گفته است:" دولت 12میلیارد دلارازمازاد درآمد نفتی را به صندوق ذخیره ارزی واریز نکرده و همچنین پنج هزار میلیارد تومان برای واریز یارانه های نقدی از بانک مرکزی استقراض کرده است."

البته روزنامه ایران که خبر اختلاس بزرگ را به صورت کوتاه در یکی ازصفحات داخلی آورده بود، خبر مصاحبه رحمانی فضلی را پوشش نداد !

در همین زمینه پیشتر جعفر قادری، نماینده اصولگرای مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفته بود :موضوع گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۸۷ که با نقایص و اشکالاتی روبروست از سوی کمیته ویژه کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و گزارش آن به اطلاع اعضا رسیده است.

جعفر قادری، نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید که دیوان محاسبات مدعی است11 میلیارد و 700میلیون دلار از درآمدهای نفتی سال ۱۳۸۸ و ۸۰ درصد مازاد بر قیمت ۶۵ دلاری هر بشکه نفت در سال ۱۳۸۹ که باید به حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی واریز می‌شد، واریز نشده است.

به گفته قادری، نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و وزارت اقتصاد نیز درباره ‌این ابهام دیوان محاسبات هیچ توضیحی نداده‌اند و نماینده بانک مرکزی نیز برای بیان توضیحات در جلسه حضور نداشته است.

این نماینده‌مجلس خواستار پاسخگویی دولتمردان درباره واریز نشدن 11/7 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی شده است.

البته در بهمن ماه 89 علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه گفته بود که دولت گفته است ما تا آخر سال این مبلغ را واریز می کنیم که با گفته های رئیس کل دیوان محاسبات در 22 شهریورماه امسال مشخص می شود هنوز این مبلغ واریز نشده است .

بنابراین اکنون باید جریان مسلط بر دولت ابتدا پاسخ ملت ایران را بدهد که اولاً : چرا دوازده هزار میلیارد تومان از مازاد درآمد نفتی را به صندوق ذخیره ارزی واریز نکرده است ؟ ثانیاً : با کدام مجوز پنج هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای پرداخت یارانه ها استقراض کرده است ؟ بانک مرکزی این مبلغ را از کجا آورده است ؟ آیا ارتباطی میان گرانی سکه و ارز در بازار و استقراض دولت از بانک مرکزی وجود دارد ؟ و نکته مهم تر این است که پول های حاصل از برخی آزاد سازی ها از جمله آزاد سازی قیمت حامل های انرژی کجا رفته و چه شده که برای پرداخت مبالغ نقدی به مردم کم آورده اند و از بانک مرکزی استقراض می کنند ؟!

اینها پرسش هایی اساسی است که باید همه مسولان مربوطه پاسخ دهند و با عملیات روانی ، فرافکنی و دروغ پردازی های "سربازان اسفندیار" امکان فرار از پاسخگویی به ملت وجود ندارد . چرا که پیشتر هم ماجرای هزار میلیارد تومان درباره بودجه سال 85 مطرح شده بود و اگر قرار باشد هر سال در تفریغ بودجه رقم های چند هزار میلیاردتومانی در بیاید و دولت به قانون تمکین نکند دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود .

اما در کنار این تخلفاتی که دیوان محاسبات و نمایندگان مجلس مدعی آن هستند و به گفته رئیس کل دیوان محاسبات در قوه قضائیه نیز در دست بررسی است ، پرسش های اساسی دیگری نیز درباره برخی افراد جریان انحرافی وجود دارد .

مثلاً باید بالاخره مشخص شود نقش جریان انحرافی در قاچاق عتیقه چه بوده است و داستانی که اخیراً درباره قاچاق عتیقه حتی در سرمقاله روزنامه کیهان مطرح شد دقیقاً چیست و چه زوایایی دارد و چه کسانی در آن دخیل بوده اند . نمی شود عده ای از یک سو دم از فرهنگ و تمدن ایرانی بزنند و از سوی دیگر آثار تمدن ایران را قاچاق کنند و پولش را به جیب بزنند !

یکی دیگر از پرسش ها همین ماجرای فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی است که باید نقش جریان انحرافی در آن روشن شود و به صورت مشخص پاسخ داده شود که چرا نامه هایی با سربرگ دفتر رئیس جمهور و امضای رئیس دفتر ایشان در حمایت از این گروه اختلاس گر صادر شده است و این حمایت ها و نامه نگاری ها تا چه میزان در بروز این فساد بزرگ نقش داشته است ؟

پرسش هایی از این دست بسیار است که انشاالله ابعاد مختلف آن را جهت استحضار مردم منتشر خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
والله ما نمی دانیم از دولت بپرسید ما نه فروشنده ایم نه خریدار نه حسابدار و صندوق دار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
3000 ميليارد كجاست ؟
ميلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
0
خيلي واضحه كجاس
تو جيب آقايون
نظرات بینندگان