arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

وزیر اقتصاد اولین قربانی اختلاس بزرگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شاید شمس‌الدین حسینی اولین قربانی در پرونده فساد مالی باشد. اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی که این روزها حواشی فراوانی را برای دولت به همراه داشته، شرایطی را فراهم آورده است تا نمایندگان مجلس تا پایان بررسی این پرونده بزرگ در قوه قضائیه صبر نکنند و زودتر دولت را در این مورد، مواخذه کنند.

روز گذشته خبرگزاری فارس از آماده شدن طرح استیضاح وزیر اقتصاد برای تحویل به هیات رئیسه پارلمان خبر داد تا فصل جدیدی در پرونده اختلاس بزرگ باز شده باشد. این طرح استیضاح ‌که بیش از 10 نماینده مجلس آن را امضا کرده‌اند در اعتراض به « دخالت جریان انحرافی در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی» آماده شده است.

در میان مسئولانی که در این مدت درمورد پرونده اختلاس برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده شده‌اند، وزیر اقتصاد شاید تنها کسی باشد که امکان سوال و استیضاح از او وجود دارد. مدیرعامل بانک صادرات، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مدت برای پاسخگویی به خانه ملت رفته‌اند اما در همان روز نمایندگان مجلس اعلام کردند که از توضیحات وزیر اقتصاد قانع نشده‌اند. وکلای مردم در خانه ملت همچنین انتظار داشتند مسئولان دولتی مرتبط با این ماجرا از مردم عذرخواهی‌کنند و استعفا دهند که این درخواست آن‌ها نیز در دولت اجابت نشد تا خودشان راهی برای بازگشت اعتماد افکار عمومی پیدا کنند. شاید توصیه‌نامه‌هایی که از دفتر رئیس‌جمهور برای گروه اختلاس‌گر نگاشته شده و رئیس سازمان بازرسی نمونه‌هایی از آن را برای نمایندگان رونمایی کرده بود، نمایندگان را به پیگیری جدی این موضوع واداشته است.

شاید یکی از این توصیه‌نامه‌ها که به منظور واگذاری فولاد خوزستان به گروه آریا برای وزیر اقتصاد ارسال شده بود، کار شمس‌الدین حسینی را به میز استیضاح بکشاند و به دوران وزارت او پایان دهد چه ساکنان خانه ملت اثبات کرده‌اند که به نفوذ جریان انحرافی میان وزرای دولت بیش از هرچیز دیگری حساس هستند.‌نمایندگان مردم این موضوع را در رای اعتماد ندادن به سجادی برای وزارت ورزش نیز نشان دادند. ضمن اینکه در جریان انتصاب ملک‌زاده به عنوان معاون وزیر امور خارجه نیز نمایندگان مجلس بلافاصله طرح استیضاح وزیر امور خارجه را تنظیم کردند و با منتفی شدن این انتصاب بود که صالحی از استیضاح گریخت.

شمس‌الدین حسینی که دو بار از نمایندگان برای تکیه زدن بر کرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی رای اعتماد گرفته است حالا خوب می‌داند که طرح استیضاحی با عنوان دخالت جریان انحرافی در اختلاس تا چه میزان می‌تواند جایگاه او را به خطر بیندازد. شاید پست فوتبالی او در راس مجمع باشگاه استقلال برای این کشتی‌گیر سابق و عضو کابینه چندان خوش‌یمن نبود که پس از سه سال وزارت حالا رابطه او با نمایندگان مجلس چنان تیره شده است که آن‌ها طرح استیضاح او را آماده کرده‌اند.

* تهران امروز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شب تاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
1
15
این درسته . تا کی تخلف بشه و مسئولین سفت و قرص سر جاشون بشینن ، ککشون هم نگزه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
البته دیوان محاسبات هم مقصر است چراکه آنها نتوانستند کنترل مناسبی داشته باشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
شما داداش اشمتو بزار شب خاب .
تا حالا كدوم پرونده اختلاس شفاف بررسي شده كه اين دوميش باشه.
تا يه دم كلفت اين وسط نباشه كه اين مبلغ رو نميشد اختلاس كرد داداششششششششششششششششش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
طوری از جریان انحرافی حرف زده میشود که گویی جریانی برون مرزی و از مرزهای اسرائیل و انگلیس و آمریکاست اما قاعدتا در آستین بعضی لانه دارد که افشایشان ممکن است وجهه ی خوبی در بر پیکره ی نظام نداشته باشد و این سکوت خیانت آمیز باید همچنان دوام داشته باشد حتی به قیمت پایمال شدن حق مردم و آرمان های انقلاب ، حال به چه قیمت خدا میداند . مسلما چنین جریانی همانند فساد حکمرانانی چون اشرف پهلوی لکه سیاهی در کارنامه ایران به ثبت رسیده آیندگان آنرا خواهد نوشت ،
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
والا اگه قرار به گرفتن مسئول ها هست
از حسيني مهم تر هم بوده
برن اونو بگيرن و محاكمه هم بكنن
واقعاً مي شه؟
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
1
ghorbani chie inha hame natijeye bi kefayati va soe modiriat ast va hich tojihe digari nadarad
نظرات بینندگان