arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۰۵
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

اعتراض برادر داداشی به اظهارات بان‌كی‌مون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برادر قویترین مرد جهان که اوایل سال جاری در یک حمله خیابابی به قتل رسید، از سیاسی شدن موضوع قصاص و اظهارات دبیرکل سازمان ملل در خصوص قاتل برادرش انتقاد کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، علی داداشی برادر روح‌الله داداشی قوی‌ترین مرد جهان در واکنش به اظهارات بان‌کی‌مون درباره بحث قصاص و اعدام قاتل برادرش به فارس گفت: در آیات 178 و 179 سوره بقره تصریح شده که هدف از قصاص گرفتن حیات انسان‌ها نیست بلکه دمیدن روح حیات در کالبد جامعه است.

وی افزود: در دوران حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) هم وقتی فردی مرتکب جنایتی می‌شد، به محض اثبات جرم و بدون هیچ‌گونه مماشاتی مجازات می‌شد.

دبیرکل سازمان ملل جمعه گذشته در دیدار با رئیس جمهور کشورمان در نیویورک، با طرح ادعاهایی واهی درباره وضعیت حقوق بشر در کشورمان نسبت به اعدام یک نوجوان در روزهای اخیر ابراز تاسف کرده و خواستار توجه ایران به حقوق بنیادین شهروندی و حقوق سیاسی افراد شد.

برادر قوی‌ترین مرد جهان گفت: خانواده داداشی قلبا راضی به مرگ احدی نیست ولی ما تنها مدعیان این پرونده نبودیم و بخشی از هزاران نفر خواهان قصاص قاتل روح‌الله بودیم و در واقع ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم.

علی داداشی افزود: بر اساس احکام اسلام، مجازات کسی که مرتکب قتل شده قصاص است و در همه دنیا هم برای کسی که انسانی را به قتل می‌رساند، به نوعی مجازات مرگ در نظر می‌گیرند.

وی ادامه داد: موضوع قصاص یک قاتل اصلا موضوعی سیاسی نیست و ربطی به رئیس سازمان ملل ندارد بلکه موضوعی اجتماعی و از حقوق صاحب‌دم مقتول است.

"وقتی کسی با قتل یک قهرمان جهانی که می‌توانست مددکار صدها انسان مظلوم و نیازمند باشد و نسلی با مرام پهلوانی برای کشور تربیت کند، ناجوانمردانه جان او را گرفته، ‌رئیس سازمان ملل جوابگوی عمل اوست که حالا برایش دلسوزی هم می کند؟"

علی داداشی ادامه داد: رئیس سازمان ملل از داغ خانواده داداشی یا داغ میلیون‌ها ایرانی علاقمند به یک قهرمان و داغ خانواده‌هایی خبر دارد که فرزندان عزیزشان قربانی خشونت جانیان و خلاف‌کاران می‌شوند؟

وی تاکید کرد: حقوق شهروندی اقتضا می‌کند متولیان نظم و امنیت در یک جامعه برای مجرمان مجازات سنگینی در نظر گرفته و قاطعانه اجرا کنند تا کسی جرات ارتکاب جرم و جنایت نداشته باشد.

برادر قوی‌ترین مرد جهان گفت: قاتل روح‌الله نه فقط برادرم را که همه اعضای خانواده ما را کشت و خواهرانم هنوز مرگ برادرشان را باور ندارند و برای فراموشی این داغ متوسل به قرص های مسکن شده‌اند.

"همه مردم این جنایت هولناک را پیگیری کرده‌اند و در جریان جزئیات آن بودند و برای همین همیشه می‌گفتند که علیرضا یک قهرمان و سرمایه یک مملکت را به قتل رسانده و باید برای درس عبرت هم که شده به مجازات عملش برسد."

علی داداشی افزود: روح‌الله شخصیتی ملی و قصاص قاتل او خواستی عمومی بود و بارها مردم تلفنی از ما خواستند رضایت ندهیم و حتی تهدید می‌کردند که اگر ما این کار را بکنیم، آنها نخواهند گذشت.

وی ادامه داد: در روزهای آخر به خانواده‌ام گفتم اگر از قصاص قاتل روح‌الله بگذریم، روح‌الله به عنوان یک پهلوان در میان مردم محبوب‌تر می‌شود اما اعضای خانواده‌ گفتند قصاص حق ماست و به شدت با نظر من مخالفت کردند.

"در مراسم تشییع جنازه روح‌الله، خیل عظیم جمعیت شرکت کردند و در مراسم اعدام قاتل او هم 15 هزار نفر حضور داشتند که حتی یک نفر از آنها خواهان بخشش قاتل نبود."

برادر قوی‌ترین مرد جهان گفت: کسی که دختری را فقط به خاطر پاسخ منفی به درخواست ازدواج با 35 ضربه چاقو در پل مدیریت می‌کشد، انسان نیست و فکر نکنم حتی در آمریکا هم هیچ حیوانی مرتکب چنین عملی ‌شود.

علی داداشی افزود: آقای رئیس سازمان ملل بگوید مجازات کسی که یک انسان بی دفاع را در تاریکی شب مورد حمله قرار می‌دهد و جان او را می‌گیرد و یا مجازات آنکه با سرقت به عنف به حقوق دیگران تعرض می کند یا حیثیت خانواده‌ای را لکه‌دار می‌کند، چیست؟

وی تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر بگویند اگر قاتلی قصاص شود حقوق بشر حفظ می‌شود یا اینکه به یک جنایتکار بگویند برو زندان و 10- 15 سال آنجا مثل هتل خوش بگذران و گردن کلفت کن و بعد هم با یک عفو بیا بیرون و آزادانه در خیابان بگرد و باز جنایت کن؟

"قاتل روح‌الله قبلا در بروجرد مرتکب سرقت مسلحانه شده بود و در دادسرا پرونده داشت اما به دلیل گذشت مسئولان یا خانواده شاکی آزاد شد و به راحتی در خیابانی در کرج مرتکب قتل شد و امیدوارم این تجربه تلخ باعث تغییر در نحوه بخشش کسانی شود که در زندان‌ هستند تا هر جنایتکاری به راحتی به جامعه برنگردد."


علی داداشی اظهارات دبیرکل سازمان ملل را "نسنجیده" و متاثر از القائات جریانات سیاسی معاند و ناشی از عدم آگاهی وی از احکام حقوقی اسلام که برای اعتلای انسان و جامعه وضع شده‌اند و همچنین آشنا نبودن وی با ارزش ها و هنجارهای اجتماعی در ایران دانست.

برادر قوی‌ترین مرد جهان اظهار داشت: الان اگر هزاران ملاسلطانی (قاتل روح‌الله) بمیرند، برای خانواده داداشی اثری ندارد و روح‌الله زنده نمی‌شود اما احکام جزایی اسلام حکم بازدارندگی دارند.

وی افزود: کسی که می‌خواهد مرتکب جنایتی شود باید بداند که فعل او برایش هزینه سنگینی دارد و در آن صورت قطعا به سراغ جنایت نمی رود و به خاطر همین است که در کشورهای دیگر و حتی در آمریکا مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

علی داداشی اضافه کرد: بعد از قصاص قاتل روح‌الله، همسایه ما که آدم متشخصی است، می‌گفت اگر شما رضایت می‌دادید، نمی‌توانستم جلوی فرزندم را بگیرم که با خود چاقو حمل نکند اما الان می دانم سرنوشت علیرضا درس عبرت برای دیگران است.

"یکی از شبهاتی که در خصوص قصاص علیرضا مطرح شد بحث نرسیدن سن وی به سن اعدام بود اما با محاسبه سن او بر اساس ماه‌ قمری از 18 سالگی عبور کرده بود و در کشور ما هم که کشوری اسلامی است، دستور شرع مبنای محاسبه دیات و قصاص است."

وی در ادامه با تاکید بر غیر سیاسی بودن خود، در عین حال به رئیس سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر توصیه کرد به خاطر برخی اغراض، بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ها اظهار نکنند و برای دفاع از حقوق انسان‌ها، به موضوع قصاص از بعد انسانی نگاه کنند.

برادر قوی‌ترین مرد جهان در بخش پایانی گفت‌وگوی خود خواستار تصویب قانون منع حمل و استفاده از سلاح سرد و تشدید مجازات به‌کارگیری این نوع سلاح‌ها شد.

علی داداشی گفت: وقتی رئیس قوه قضائیه اعلام کرد استفاده از سلاح سرد حکم سلاح گرم را دارد و مجازات آنها برابر است، بسیاری از لات‌های منطقه چاقوها و قمه‌ها را غلاف کرده بودند و دنبال کلنگ می‌گشتند تا کار کنند و نان درآورند.

وی تصریح کرد: اگر یک نفر ببیند یک فرد شرور با سلاح سرد دیگری را می‌کشد و مجازات نمی‌شود و آزادانه در خیابان می‌گردد، جری می‌شود و به جای یک چاقو و قمه چند تا از آنها را در جیب خود می‌گذارد.

برادر قوی‌ترین مرد جهان در پایان این نکته را هم گفت که از دستگیری تا اعدام قاتل برادرش بیش از دو ماه طول کشید و این هم از عجایب است که اگر حکومت نسبت به اجرای قانون دیر اقدام کند مردم نسبت به هر گونه تعللی اعتراض می‌کنند و اگر زود عمل کند با حرف‌های عجیب عده‌ای دیگر مواجه می‌شود و واقعا می‌ماند چکار کند که حرف و حدیث پیش نیاید!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
3
چرا تمایل و احساس شخصی خودتو رو به ملت و اسلام نسبت میدهید
خیلی مردانه بگویید چون برادرم رو کشت او را اعدم کردیم
چرا دوست دارید دستاویز داشته باشید؟
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
3
بهتره یک نفر بیاد واقعیت رو بگه و بگه که یک نوجوان به چه دلیل ممکنه به حدی از عصبانیت برسه که یک نفر مثل آقای داداشی رو با جثه ای به مراتب قوی تر با چاقو بزنه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
1
2
بروبابا درهمه دنيااصلاچنين چيزي نيست وبعد شماكه ديگه طلبكارنيستي يه نفرتون كشته شده وشماهم يه نفرراكشتي حالابروكناربذاربه كارمون برسيم
(+)
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
2
10
بسیار واضح و مبرهن است که این جملات واسه خودش نیست.
...
البرز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
3
0
چرا حرفای خودش نیست جناب کاشف ؟! مگه خانواده ورزشکارا حتما باید ادمای بی سواد و بی مطالعهیا بی اعتقادی باشن ؟ شما خودت مشکل داری عزیزم !!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
3
"اما احکام جزایی اسلام حکم بازدارندگی دارند"
این آقا مثل اینکه اصلا در ایران زندگی نمی کنه! این همه حکم قصاص انجام میشه چرا به همان شدت قبل این قتل ها باز هم صورت میگیره؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
6
علي آقا خودتو واسه نمايندگي مجلس آماده كن
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
4
علي آقا خودتو واسه نمايندگي مجلس آماده كن
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
5
1
بنظر من کار درستی کردی . دمت گرم روح داداشت هم شاد . درود بر تو و خانواده محترمت که کوتاه نیومدین
این کثافتهایی که قتل انجام میدن رو فقط باید کشت . همین
نستر اداموس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
2
داداشی دست بردار تورو خدا درسته داداشت بی گناه کشته شد ولی افراد دیگری هستند مثل داداش تو
لاله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
5
علی آقا برای تو بد نشد حالا با آزرا ویراژ بده فقط بپا به کسی گیر ندی ..........
عيوض
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
6
شما كه به ادعاهاي دبيركل سازمان ملل را جواب داديد ، مي تواني به اين دو سئوال هم مردانه جواب بديد ؟!!
1- چرا دليل چاقو كشيدن او جوان بر روي برادتان هيچوقت مشخص نشد ، در صورتيكه يك نفر ديگر هم در ماشين بعنوان شاهد ماجرا حضور داشت !!!
2- چرا دلايل اجراي سريع حكم را (دوماه پس انجام قتل) نمي گوئيد تا همه برايشان روشن شود !!!!!
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
1
در جایی دیگر همان قران آمده بخشش از راسخترین کارهاست ، چرا به این آموزهء قران عمل نکردید ؟
رویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
به رئیس سازمان ملل ربطی ندارد چشم بادامی برو پی کارت بیکاره
نظرات بینندگان