arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

هشدار احمدی نژاد درباره تجزیه كشورها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهوری اسلامی ایران گفت : چپاولگران و قدرت‌های استعماری به دنبال تجزیه كشورهای اسلامی در منطقه هستند.

به گزارش ایرنا، ' محمود احمدی نژاد ' كه در مسیر بازگشت از نیویورك به سودان سفر كرده است روز دوشنبه در دیدار با عمر حسن البشیر همتای سودانی خود افزود: قدرت های استعماری اگر فرصت كنند ایران، سودان، مصر، الجزایر و سوریه را قطعه قطعه می‌كنند.

احمدی نژاد تصریح كرد: امروز ملت و دولت ایران و سودان درگیر یك نبرد تاریخی هستند و دشمنان ما می‌خواهند با تحریم اقتصادی و فشار سیاسی مانع از پیشرفت دو كشور شوند.

وی افزود: اگر هوشیار باشیم به فضل الهی از این مرحله با پیروزی عبور خواهیم كرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ایجاد تفرقه در منطقه خاورمیانه و همچنین ابزار دست استعمارگران معرفی كرد و گفت: مخالفت با این رژیم باید نقطه وحدت وحركت ملت‌ها و دولت‌های منطقه باشد.

احمدی نژاد گفت: اگر كشورهای اسلامی دست به دست هم دهند نیازی به دیگران نخواهد بود.

وی تاكید كرد: خیزش های ملت‌های منطقه افق روشن تر و بهتری را در برابر آنها قرار داده است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش از مذاكرات با همتای سودانی خود اظهار رضایت كرد.

در دیدار روسای جمهوری دو كشور در باره تمام عرصه های روابط دو جانبه مذاكره شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه گفت: در این مذاكرات افق روشنی برای همكاری های در آینده ترسیم كردیم تا روابط مشترك را گسترش دهیم.

وی همچنین با تشكر از مهمان نوازی دولت و ملت سودان ، روابط تهران خارطوم را برادرانه توصیف و اضافه كرد: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با سودان نداریم.

** پایه‌های قدرت مستكبران بر ضعف و تفرقه بین كشورهای اسلامی استوار است

رییس جمهوری با بیان اینكه امروز دو كشور بزرگ ایران و سودان با فهم و اراده مشترك در كنار هم ایستاده اند و برای دفاع از كیان اسلامی استقلال و عزت ملت‌های منطقه و منافع خود تلاش می كنند، گفت: پایه‌های قدرت مستكبران تنها بر ایجاد ضعف و تفرقه بین كشورهای اسلامی استوار است.

احمدی نژاد در ادامه نشست مشترك هیات‌های عالی رتبه ایران و سودان، روابط دو كشور را برادرانه،‌عمیق و پایدار دانست و گفت : امروز دو كشور با درك عمیق و مشترك از شرایط تاریخی و تحولات جاری درصدد هستند همكاری‌های خود را در تمامی سطوح بدون هیچ گونه محدودیتی افزایش دهند.

رییس جمهور تصریح كرد : ‌اگر كشورهای اسلامی در كنار یكدیگر قرار بگیرند با توجه به امكانات و فرصت‌های بی نظیری كه در اختیار دارند می‌توانند نیازهای خود را بدون احتیاج به دیگران برآورده كنند و در مسیر پیشرفت ، عزت و رفاه هر چه بیشتر ملت‌های خود گام بردارند.

احمدی نژاد با بیان اینكه امروز خیزش‌های ملت‌ها در سرزمین‌های اسلامی و جهان نوید شرایط بهتری را در برابر كل بشریت و ملت‌ها قرار داده است ،‌گفت : جمهوری اسلامی ایران از اینكه ملت‌ها به سرعت در محیط سیاسی تاثیرگذار شده و از استقلال ، عزت و آرمان‌های انسانی و الهی دفاع می كنند حمایت كرده و حركت‌های آغاز شده در مصر، لیبی ، تونس و كل جهان را نوید بخش برچیده شدن مناسبات ظالمانه و یكسویه در جهان می دانند.

رییس جمهور گفت : امروز ملت و دولت ایران و سودان و عموم ملت‌های منطقه درگیر یك نبرد تاریخی هستند كه ازناحیه مستكبران و چپاولگران به ملت‌ها تحمیل شده است . كسانی كه استعمار و برده داری را اعمال می كردند امروز در مراكز اصلی مدیریت جهان مسلط شده و با سوء استفاده از امكانات، ملت‌ها را تحت فشار قرار می دهند .

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه سلطه گران نمی خواهند هیچ كشور بزرگ و پیشرفته ای در جهان وجود داشته باشد ، اظهار داشت : آنان هر جایی كه ملت‌ها و دولت‌ها با یكدیگر متحد باشند و برای حركت در مسیر پیشرفت اراده كنند را مورد هجوم قرار می دهند و با تحریم اقتصادی و فشار تلاش می كنند تا از پیشرفت ملت‌ها جلوگیری كنند .

رییس جمهور تصریح كرد: دولت‌ها و ملت‌هایی كه در برابر سیاست‌های استكباری ایستادگی می كنند مورد بغض و كینه مستكبران قرار دارند .

احمدی نژاد با بیان اینكه سلطه گران برخلاف تبلیغات فاقد قدرت تعیین كننده هستند، اظهار داشت: پایه‌های قدرت مستكبران بر ضعف و تفرقه كشورهای اسلامی استوار است. هنر مستكبران این است كه با ایجاد تفرقه و جدایی بین ملت‌ها و تضعیف آنان قدرت خود را اعمال می كنند.

رییس جمهور تصریح كرد : امروز در مقطع حساس تاریخی قرار داریم كه اگر هوشیار و متحد باشیم می توانیم از این مقطع با پیروزی و عزت عبور كنیم .

احمدی نژاد از مهمترین و كلیدی ترین مسائل و مشكلات منطقه و جهان را تحمیل رژیم صهیونیستی و جنایتكار به منطقه دانست و گفت : رژیم صهیونیستی از عوامل اصلی تحقیر دولت‌ها و ملت‌های منطقه و با هدف ایجاد تفرقه و جدایی بین ملت‌ها تاسیس شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی ابزار دست سلطه گران برای سیطره بر منطقه است كه در نقطه مقابل باید مخالفت با این رژیم جعلی به كانون وحدت ،‌همكاری و حركت همه ملت‌ها و دولت‌های منطقه تبدیل شود .

رییس جمهور اضافه كرد: هر مقدار رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار می گیرد دولت‌ها و ملت‌های منطقه فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت در اختیار می گیرند .

احمدی نژاد با بیان اینكه تمام مناطق جهان كه دارای منابع ارزشمند هستند مورد طمع مستكبران قرار دارد، گفت : امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و باید دست به دست هم در برابر غارتگری‌ها و نظام ظالمانه حاكم بر جهان ایستادگی كرده و از منافع و عزت و حقوق ملت‌های خود دفاع كنند .

'عمر البشیر ' رییس جمهور سودان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت گسترش روابط تهران و خارطوم اظهار داشت : كشور سودان كه خدای متعال معادن و منابع طبیعی با ارزشی در آن قرار داده تمامی راه‌های همكاری را به منظور هر چه بیشتر روابط به روی ایران اسلامی گشوده است تا دو كشور با مشاركت فعالانه از این منابع به نفع دو ملت و امت اسلامی بهره مند شوند .

وی در ادامه بر ایستادگی در مقابل، توطئه افكنی كشورهای غربی تاكید كرد و گفت : سودان با هوشیاری ، تمام تلاش ابرقدرت‌ها برای ایجاد اختلاف بین كشورها را رصد می كند و با تمام قوا در مقابل هرگونه فتنه گری دشمنان و رژیم صهیونیستی جنایتكار در كشورهای عربی و ایران اسلامی ایستادگی می كند.

رییس جمهوری سودان افزود : بدون تردید تلاش مشترك كشورهای اسلامی بویژه ایران و سودان در نهایت به برپایی نظام جهانی عادلانه و برقراری صلح در جهان خواهد انجامید .

وی با بیان اینكه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دچار تحرك عظیمی شده است ، به تحولات سوریه اشاره كرد و گفت : مطمئن هستیم رهبران و آحاد مردم سوریه با تدبیر و برخورد حكیمانه و با گفت و گو می توانند مشكلات خود را برطرف كرده و راه را بر روی هرگونه دخالت خارجی ببندند.
عمر البشیر ، آزادی قدس شریف از لوث وجود رژیم صهیونیستی را مساله تمام امت اسلامی دانست و اضافه كرد:سودان از همه تلاش‌ها برای بازگرداندن تمامی حقوق ملت فلسطین و تشكیل دولت مستقل فلسطینی و بر به رسمیت شناخته شدن آن در سازمان ملل تاكید می كند .
وی همچنین حق ملت ایران در موضوع استفاده صلح آمیز هسته ای را مورد تاكید قرار داد و گفت : سودان از حق ملت ایران برای برخورداری از انرژی هسته ای در تمامی مجامع دفاع می كند .

عمر البشیر در ادامه با بیان اینكه سودان در مسیر پیشرفت و عزت گام بر می دارد ، افزود : دشمنان قصد دارند در مسیر پیشرفت سودان مانع ایجاد كرده و در مناطق مختلف سودان تخم فتنه بكارند اما دولت و ملت سودان با عزم استوار و وحدت كلمه بر تمامی مشكلات فائق آمده و سطح بالایی از امنیت و ثبات را ایجاد كردند.
نظرات بینندگان