arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آخرین گزارش ها از سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج؛

نصف روز گذشت! هنوز محل سقوط پیدا نشده!/ گزارش تایید نشده: موبایل یکی از مسافران روشن است / کندی جستجو در ارتفاعات دنا/ لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده‌/ آخرین مکالمه در آسمان اصفهان/ عملیات امداد و نجات فردا ادامه می‌یابد

بیش از نصف روز است که از این حادثه گذشته، اما هنوز هیچ گزارشی از محل سقوط هواپیما نرسیده است؛ به جز شواهد و گفته هایی که هیچ یک پایه ی مشخصی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیش از نصف روز است که از این حادثه گذشته، اما هنوز هیچ گزارشی از محل سقوط هواپیما نرسیده است؛ به جز شواهد و گفته هایی که هیچ یک پایه ی مشخصی ندارد.

این درحالیست که طبق گزارش تلویزیون، هنوز هیچ یک از مقامات دولتی از جمله مقامات سازمان هواپیمایی دراین منطقه حاضر نشده اند!

به گزارش انتخاب، با این حال، مدیرکل هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: شرایط بد آب و هوا عملیات جستجوی هواپیمای حادثه دیده را کند کرده اما نیروهای امداد با انگیزه زیاد در حال جستجو هستند.

جهان‌بین گفت: 11 تیم امداد کوهستان به همراه 12 آمبولانس به محل احتمالی حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات از استانهای فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و لرستان در کنار نیروهای اورژانس و نیروهای نظامی و انتظامی در منطقه مستقر بوده و در جستجوی آثاری از هواپیمای حادثه دیده در مناطقی هستند که احتمال بیشتری دارد نشانه‌ای از هواپیما در آن یافت شود.

جهان بین خاطرنشان کرد: ست امداد و نجات در اختیار امدادگران قرار گرفته اما خوب است که اینگونه امکانات به میزان بیشتری در اختیار استانها قرار گیرد تا در چنین مواقعی کمک‌رسان باشند.

دنا 77 قله‌ مرتفع دارد که 40 قله آن بیش از 2700 متر ارتفاع دارد لذا جستجو در این کوهستان سخت است. هم اینک نیز منطقه پوشیده از برف است و ارتفاع برف به بیش از یک متر می‌رسد ولی با این شرایط نیروهای امدادی همچنان به جستجو ادامه می‌دهند.

این منطفه برودت سختی دارد ولی با این وجود گروه‌های امدادی به ارتفاع 3200 متری و منطقه‌ای اعزام شده اند که به گمان محلی‌ها صدایی شنبده و دودی دیده‌اند.

موبایل یکی از مسافران هواپیما روشن است/ ردیابی محل تقریبی سقوط هواپیما از طریق GPS

موبایل یکی از مسافران هواپیما سقوط کرده تهران-یاسوج روشن است.

؛ مخابرات کهگیلویه و بویراحمد از ردیابی موبایل یکی از مسافران پرواز تهران یاسوج در منطقه "مله برفی" خبر می دهد، این موبایل روشن است.

پورانفرد مسئول تیم اورژانس اعزامی به منطقه حادثه هواپیما در این رابطه گفت:‌هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نکرده ایم. بیش از ۲۱ آمبولانس و اتوآمبولانس در منطقه در حال جستجو هستند.

او افزود: از طریق موبایل یکی از مسافران که روشن بوده و ردیابی شده محل سقوط هواپیما مشخص شده و از طریق GPS در حال یافتن محل حدودی سقوط هواپیما هستیم.

آخرین مکالمه هواپیمای ATR در آسمان اصفهان بود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در رابطه با پیگیری مجلس در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما گفت: آخرین مکالمه هواپیمای ATR در ساعت 9 و 22 دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان بود

دیف بدری به فارس گفت: بنا به دستور رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، بنده به همراه رئیس کمیسیون عمران و رئیس کمیته حمل و نقل امروز در سازمان هواپیمایی کشور حضور یافتیم و به صورت ریز مسائل را از قبل از وقوع حادثه تا بعد از حادثه مورد بررسی قرار دادیم.

موبایل یکی از مسافران هواپیما روشن است؛ ردیابی محل تقریبی سقوط از طریق GPS / کندی جستجو در ارتفاعات دنا/ لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده‌/ آخرین مکالمه در آسمان اصفهان/ عملیات امداد و نجات فردا ادامه می‌یابد

وی با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی در خصوص سانحه امروز سقوط هواپیما افزود: آخرین مکالمه هواپیمای ATR که به مقصد فرودگاه یاسوج در حال حرکت بود در ساعت 9 و 22 دقیقه صبح امروز در آسمان اصفهان انجام گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آخرین مکالمه خلبان با مرکز پرواز فرودگاه مهرآباد وضعیت کاملاً عادی بوده، تصریح کرد: خلبان هواپیمای ATR در آخرین مکالمه درخواست کاهش ارتفاع داده که مورد موافقت مرکز پرواز قرار گرفته است.

بدری متذکر شد: در این جلسه تمامی موارد از زمان اخذ مجوز پرواز تا لحظه قطعی ارتباط مورد بررسی قرار گرفت که تمامی موارد نظارتی و کنترلی لازم که باید لحاظ می‌شد، مورد توجه قرار گرفته و مشکلی از لحاظ فنی و قانونی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هواپیما در ارتفاع 21 هزار پا پرواز می‌کرد که بعد از موافقت، اجازه کاهش ارتفاع تا 17 هزار پا برای این هواپیما صادر شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: بعد از قطعی ارتباط نیز چند نفر از اهالی بومی در منطقه پادنا با تماس‌های متعدد اظهار کردند که این هواپیما را در ارتفاع پایین دیدند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمر این هواپیما حدود 25 سال بوده، عنوان کرد: مجلس از به‌روزرسانی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور استقبال می‌کند و در این زمینه اقداماتی نیز توسط دولت انجام گرفته است.

لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده‌است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با وجود تداوم تجسس‌ها در طول ساعات گذشته، هنوز امکان پیدا کردن لاشه هواپیمای سقوط کرده به وجود نیامده است.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: با وجود آنکه شرایط آب و هوایی منطقه اوضاع را برای تجسس بسیار دشوار کرده، اما تیم‌های بررسی در محل حضور دارند و به دنبال پیدا کردن لاشه هواپیما هستند. این عملیات در شب نیز ادامه خواهد داشت هرچند به دلیل کاهش دید احتمال دارد که تنها به شکل زمینی ادامه یابد.

به گفته وی تا زمان پیدا شدن لاشه هواپیما بررسی‌ها ادامه پیدا می‌کند و امشب نیز این روند تداوم خواهد یافت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که آیا هواپیمای سقوط کرده در فهرست هواپیماهای اورهال شده قرار داشته؟ نیز گفت: این موضوع طبیعی است که هواپیماهای با سن بالا برای تداوم پروازهایشان با تعمیرات اساسی روبه‌رو شوند و پرداختن به این موضوع که آیا این هواپیما اورهال شده یا نه بیشتر یک بحث حاشیه‌ای است.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: سخن گفتن درباره علل این حادثه نیاز به انجام بررسی‌های دقیق در ابعاد مختلف دارد و تا آن زمان صحبت‌های مطرح شده تنها گمانه‌زنی‌هایی است که تا زمان اعلام نشدن از سوی منابع رسمی، تایید نمی‌شود.

عملیات امداد و نجات هواپیمای تهران - یاسوج فردا ادامه می‌یابد

رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل بارش شدید برف و وقوع بوران، امکان حضور در ارتفاعات وجود ندارد و باید منتظر بمانیم؛ در صورتی که فردا هوا مساعد شد با کمک بالگرد امدادی عملیات جست و جو را ادامه می‌دهیم.

جلال پوران‌فرد افزود: امکان عملیات جست و جو وجود ندارد، زیرا هنوز محل دقیق سقوط هواپیما مشخص نیست و تمامی محل‌های اعلام شده شایعه است.

وی با اشاره به این‌که صحبت‌های اهالی روستاهای اطراف ضد و نقیض است، اضافه کرد: به دلیل بارش شدید برف و وقوع بوران، امکان حضور در ارتفاعات وجود ندارد و باید منتظر بمانیم در صورتی که فردا هوا مساعد شد با کمک بالگرد امدادی عملیات جست و جو را ادامه خواهیم داد.

نظرات بینندگان