arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

محسن رفیق دوست: اضمحلال شوروی ریشه در انقلاب ایران دارد

رفیق دوست گفت: اگر كارشناسان دقیق بررسی كنند اضمحلال حكومت كمونیستی ریشه در انقلاب ایران دارد. نامه معروف امام را نیز به گورباچف همگی به یاد دارید كه ایشان با دور اندیشی كامل فروپاشی این حكومت را پیش بینی كرد. مردم بعضی از كشورهایی كه قبلا به عنوان اتحاد جماهیر شوروی خوانده می‌شدند علنا اعلام كردند بعد از انقلاب ایران ما نماز خواندیم. سیاستمداران پیش بینی می‌كنند كه آمریكا نیز به كشورهای كوچكتر تجزیه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 'محسن رفیق دوست' وزیر اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس در گردهمایی هفتگی جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، ناگفته های خود را از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بیان كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار ' رفیق دوست' در این گردهمایی ضمن تبریك به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، تاسی از مقام معظم رهبری را تنها رسیدن به كمال الهی دانست و اظهار داشت:هفته دفاع مقدس یادآور صد و هشتاد و هشت هزار و 192 شهید و حدود 500هزار مجروح و آزاده ای است كه فداكارانه در جبهه‌ها حضور داشتند و از اسلام و میهن خود دفاع كردند.

رفیق دوست باتاكید به اینكه فلسفه جنگ تحمیلی همان فلسفه قرار گرفتن طاغوت در برابر حكومت ا... است كه در طول تاریخ همیشه تكرار شده، گفت: از ابتدای خلقت انسان انبیای الهی در پی تشكیل حكومت خدا بر زمین بودند كه در این راه یا شهید شدند و یا نتوانستند چنین حكومتی را پیاده نمایند تا نوبت به نبی مكرم اسلام حضرت محمد (ص) رسید.

رفیق دوست افزود: وقتی پیامبر گرامی اسلام به مدینه هجرت نمودند حكومت خدا را بر زمین بنا نهادند بعد از رحلت پیامبر 25 سال مسیر منحرف شد تا اینكه مولای متقیان ادامه دهنده راه پیامبر شدند و بعد از ایشان امام حسن (ع) اداره حكومت الهی را به عهده گرفتند و در عاشورای سال 61 هجری قمری، طاغوت ایشان را به شهادت رساند و از آن زمان حاكم زمین شد.

وی افزود: قرن‌ها بعد انسانی جامع و والاتر از انسانهای دیگر و كمتر از پیامبران با بینش و نگرش الهی حركتی را آغاز كردند كه منجر به حكومت اسلامی ایران و شكوفایی حكومت الهی شد.

رفیق دوست گفت: امام خمینی(ره) وقتی در نجف و در آستانه سفر به پاریس بودند در مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند فرانسه فرمودند ما جز قال ا...، قال رسول ا... و قال الصادق جهت حكومت اسلامی چیز دیگری نداریم.

رفیق دوست افزود: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید امام با صراحت تمام اعلام كردند جمهوری اسلامی ایران، نه یك كلمه كم نه یك كلمه زیاد.

وزیر اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حركت انقلابی امام امت زمانی شكل گرفت كه دنیا كاملا دو قطبی بود، غرب و شرق كاملا بر كشورها تسلط داشتند. ایران نیز به عنوان پایگاه اصلی آمریكا در منطقه و در اصل به عنوان ژاندارم منطقه حافظ منافع آمریكا در خاورمیانه بود و تمامی كشور وابسته به دستور ایالات متحده بود. این مسائل آنقدر قوی بود كه حتی آمریكایی‌ها باور به انقلاب نداشتند به طوری كه حتی وقتی انقلاب پیروز شده بود ژنرال هایزر كه مسوول كودتا در ایران بود هنوز به سمت آمریكا نرفته بود و وقتی امام دستور تشكیل دولت را داد به سمت كشورش فرار كرد.

رفیق دوست گفت: حكومت اسلامی ایران از طرف دو گروه كاملا رصد می‌شد، گروه اول گشورها و كسانی كه در پی از بین بردن انقلاب بودند و گروه دوم كشورهای بسیار ضعیف و مظلومی كه می خواستند عاقبت انقلاب ایران را ببینند.

وی افزود: دشمنی‌ها به صورت علنی آغاز شد در چهار گوشه ایران آشوب درست كردند به طوری كه در همان بدو تشكیل سپاه پاسداران ما مامور اعزام به شهر مسجد سلیمان برای مقابله با چپی‌ها شدیم.

رفیق دوست گفت: در زمان دیگر سفیر روسیه در تهران از بنده وقت ملاقات خواست و در ملاقات سوال كرد كه آمدم با یك انقلابی صحبت كنم. من به ایشان گفتم دشمنی ما با آمریكا اشكار است ما بزرگترین دشمن شما را بیرون كردیم، شما چرا با ما دشمنی می‌كنید. سفیر روسیه در جواب به من گفت شما با این انقلاب ما را نابود كردید ما با تاسی از جمله ماركس توانسته بودیم نیمی از دنیا را زیر سلطه خود درآوریم جمله 'دین افیون توده هاست' موجب شده بود بتوانیم كشورهایی را با خود همراه كنیم ولی انقلاب شما كه بر پایه دین شكل گرفت تمامی این شعار را از هم جدا كرد.

رفیق دوست افزود: اگر كارشناسان دقیق بررسی كنند اضمحلال حكومت كمونیستی ریشه در انقلاب ایران دارد. نامه معروف امام را نیز به گورباچف همگی به یاد دارید كه ایشان با دور اندیشی كامل فروپاشی این حكومت را پیش بینی كرد. مردم بعضی از كشورهایی كه قبلا به عنوان اتحاد جماهیر شوروی خوانده می‌شدند علنا اعلام كردند بعد از انقلاب ایران ما نماز خواندیم. سیاستمداران پیش بینی می‌كنند كه آمریكا نیز به كشورهای كوچكتر تجزیه خواهد شد.

رفیق دوست با تاكید به اینكه استكبار برای جلوگیری از بسط انقلاب اسلامی همه كار كرد، كودتا، تقویت گروهك‌های ضد انقلاب و حتی به راه اندازی جنگ، گفت: جنگ پدیده عجیبی بود وقتی بعد از اتمام جنگ شروع به مطالعه كردیم دیدیم از 11 كشور عربی اسیر داریم و از 39 كشور غنیمت جنگی. یعنی فقط عراق نبود كه با ما می جنگید استعمارگران و كشورهای وابسته بودند كه بر علیه ایران بسیج شده بودند.

وزیر اسبق سپاه پاسداران گفت: به یاد دارم حتی برای خرید چند كامیون سیم خاردار از بلغارستان، مشكل داشتیم. در این وضعیت فرزندان ملت كه ارتباط بسیار عجیبی با امام داشتند با بر كف نهادن جان خود در پی دفاع از دین، خاك و ناموس خود برآمدند و جان بركفانه در مقابل دشمنان ایستادند. آنها با قرار دادن نماد آزادگی جهان حضرت امام حسین (ع) به فرماندهی خود در پی دیدار با ایشان به جبهه ها شتافتند و شهید شدند.

رفیق دوست با بیان این كه ایران در آغاز جنگ برای تهیه تجهیزات و اسلحه با مشكلات زیادی مواجه بود گفت: سراغ هر كشوری می‌رفتیم یا می گفتند تولیداتمان را به عراق فروخته ایم و یا اظهار می‌كردند كه زیر نظر شوروی هستند و اجازه فروش اسلحه ندارند.

رفیق دوست گفت: عده ای در زمان جنگ با ما مخالفت كردند و هنوز هم می گویند كه چرا بعد از پیروزی خرمشهر قطعنامه را قبول نكردید. من خود از طرفداران ادامه جنگ بودم و معتقد بودم اگر قطعنامه را بپذیریم ضرر خواهیم كرد؛ اگر گزینه نظامی امروز برای دشمن آخرین گزینه است به خاطر اتفاقات شش سال آخر جنگ است. به همین دلیل كه آنها فكر حمله به ایران را هم به سرشان نمی‌زنند. پس قطعنامه به موقع قبول شد و یكی از دلایل آن این است كه حمله سنگین عراق در جنوب و غرب آن چنان سركوب شد كه دیگر نتوانستند كمر راست كنند.

رفیق دوست گفت: از همان روز اول متوجه شدیم كه نمی‌توانیم به كشورهای خارجی اتكا كنیم بنابر این به فكر ایجاد صنایع نظامی مكمل صنایع دفاع افتادیم و تمام صنایعی كه امروز تولید می‌شود پایه آن در زمان جنگ ریخته شد. امروز با كمال افتخار عرض می‌كنم كه هواپیماهای بدون خلبان ساخت صنایع نظامی ما، مدرن‌تر از تولیدات آمریكا است.

رفیق دوست با تاكید به اینكه اگر مسوول و یا مدیری در هر دولتی كم كاری می‌كند مردم آن را به پای اسلام ننویسند و دید خود را گسترش دهند، گفت: آمریكا و همدستانشان وقتی نتوانستند به ایران از طریق مختلف ضربه بزنند خودشان 11 سپتامبر را براه انداختند و از این راه اطراف ایران را گرفتند و به زعم خود ایران را محاصره كردند ولی بعد از 11 سال محاصره می بینیم كه روابط افغانستان و عراق با ایران بسیار دوستانه است. حامد كرزای در سفر به ایران درخواست ملاقات حضوری از رهبر معظم انقلاب را داشتند و در این دیدار خود را نماینده رهبری در افغانستان دانستند.

رفیق دوست گفت: ایران اسلامی با رهنمودهای امام و راهنمایی رهبر عظم الشان انقلاب كه موهبت الهی بر مردم ایران هستند در برابر تمام ناملایمات ایستاد.

وی افزود: پرتو انقلاب ایران، كمونیست را از هم پاچید و آمریكا نیز مفلوك شده است. انقلابهای منطقه با تاسی از ایران شكل گرفته و دوران ظلم به سر آمده و جالب است بدانید شعار انقلاب گرایان در كشورهای اسلامی همان الله اكبر انقلاب خودمان است.

وزیر اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزودند: حكومت اسلامی ایران در سایه نایب بر حق امام زمان (عج) در حال اداره شدن است و هیچ راهی هم جهت رسیدن به كمال الهی به جز استفاده از رهنمودهای معظم له نباید استفاده شود، آنهایی كه ادعا دارند با امام زمان (عج) برای اداره مملكت در ارتباط هستند، كذابند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
2
آقای رفیق دوست کوتاه بیا.
نظرات بینندگان