arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

هنیه: به رسمیت شناختن "اسرائیل" خط قرمز ماست

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با تاکید بر اینکه دولت وی مخالف تشکیل کشور فلسطین نیست، اعلام کرد که به رسمیت شناختن"اسرائیل" خط قرمز ماست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر دولت منتخب فلسطین با تاکید بر اینکه دولت وی مخالف تشکیل کشور فلسطین نیست، اعلام کرد که به رسمیت شناختن"اسرائیل" خط قرمز ماست.

به گزارش فارس، "اسماعیل هنیه" امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش علمی "علماء، وضعیت موجود و آرمان‌ها" که در شهر غزه برگزار می شود، گفت: ما مخالف تشکیل کشور فلسطین نیستیم و از تشکیل کشور در هر بخشی از سرزمین آزاد شده فلسطین حمایت می‌کنیم؛ اما این مسئله منوط به این است که رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته نشود و از هیچ بخش این سرزمین چشم پوشی نشود.
 
اسماعیل هنیه طی سخنانی تصریح کرد، ما مخالف تشکیل کشور فلسطین نیستیم بلکه ملت فلسطین 60 سال است که در راه آزادی سرزمین خود جنگ می کنند.
 
وی افزود: ما خواهان این هستیم که مسئله فلسطین وجهه اصلی خود را حفظ کند؛ کشور فلسطین نمی تواند از طریق اقدامات نمایشی و مانورهای سیاسی تشکیل شود بلکه از طریق ایستادگی و مقاومت شکل خواهد گرفت.
 
وی تصریح کرد: مرحله نخست تشکیل کشور باید آزادسازی سرزمین فلسطین باشد؛ چرا که کشورها از طریق قطعنامه‌های سازمان ملل یا چانه‌زنی و سازش تشکیل نمی‌شوند بلکه برای این منظور باید راه مقاومت و ایستادگی را در پیش گرفت.
 
به گزارش رسانه‌های فلسطینی، نخست وزیر دولت منتخب فلسطین همچنین خواستار بهره‌گیری از فضای "بیداری اسلامی" برای مقابله با سیاست‌های آمریکا شد و گفت: مقامات فلسطینی نباید به تنهایی در مقابل سیاست‌های آمریکایی قرار بگیرند بلکه باید از بیداری اسلامی استفاده کنیم.
 
هنیه تاکید کرد که ما نمی خواهیم آمریکا با مسئله فلسطین به صورت یک مسئله صرف فلسطینی برخورد کند، بلکه باید از انقلاب‌های عربی برای تقویت امت استفاده کنیم و مسئله فلسطین را به مسئله اصلی نهادهای عربی و اسلامی و فلسطینی تبدیل کنیم.
 
وی همچنین تصریح کرد که جنبش حماس از هر گونه پیشنهادی برای ادامه گفت‌وگوهای ملی و احیای آشتی ملی استقبال می کند و معتقد است که این مسئله می تواند زمینه‌ساز دستیابی به یک استراتژی مشترک درباره مسئله فلسطین و اصول امت باشد.
نظرات بینندگان