arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶

روند قیمت متفاوت نفت در بازارهای جهانی / نفت آمریکا گران شد، نفت برنت ارزان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازارهای نفت روز سه شنبه روند متفاوتی از یکدیگر پیدا کردند و در حالیکه قیمت نفت آمریکا به دلیل کاهش واردات از کانادا، افزایش یافت، نفت برنت با کاهش مواجه شد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۰ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۲.۳۸ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته معامله گران، قیمت وست تگزاس اینترمدیت در نتیجه واردات کمتر از خط لوله کی استون کانادا که از اواخر سال گذشته به دلیل نشتی، پایین ظرفیتش فعالیت کرده است، افزایش یافت.

اما خارج از آمریکای شمالی، نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، تحت تاثیر افت بازارهای سهام آسیا و صعود ارزش دلار، با افت قیمت روبرو شد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۹ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش نسبت به روز دوشنبه، به ۶۵.۴۸ دلار در هر بشکه رسید.

روند متفاوت این دو قیمت پایه، اختلاف قیمت وست تگزاس اینترمدیت با برنت را روز سه شنبه به ۳.۲۲ دلار کاهش داد در حالیکه این اختلاف قیمت در اواخر سال ۲۰۱۷، بیش از ۷ دلار بود.

بر اساس گزارش رویترز، در مجموع بازارهای نفت از محدودیت عرضه اوپک که از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز شد و قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند، به خوبی حمایت شده اند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک روز دوشنبه اظهار کرد پایبندی اوپک به توافق کاهش تولید در ژانویه، ۱۳۳ درصد بود در حالیکه میزان پایبندی در سال گذشته به ۱۰۷ درصد رسیده بود.

وی در ادامه افزود: برآورد شده که تقاضای جهانی برای نفت امسال ۱.۶ میلیون بشکه در روز رشد می کند.

برچسب ها: نفت
نظرات بینندگان