arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ به ممنوعیت برخی تجهیزات سلاح های مرگبار راضی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا دستور ممنوعیت تجهیزاتی را که سلاح معمولی را به اسلحه مرگبار تبدیل می کند، صادر کرد.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به وزارت دادگستری این کشور دستور داد مقرراتی برای ممنوعیت برخی تجهیزات تسلیحاتی وضع کند.

این ممنوعیت شامل تجهیزاتی می شود که سلاح های معمولی و نیمه اتوماتیک را به اسلحه های مرگباری تبدیل می کند که قادر به شلیک صدها گلوله در دقیقه باشند.

«استیون پداک» که مهرماه سال جاری در لاس وگاس 58 نفر را کشت و بیش از 500 تن را زخمی کرد، از این تجهیزات که موسوم به Bump stock هستند، استفاده کرد.

این دستور ترامپ 6 روز پس از کشتار فلوریدا صادر شد؛ حادثه ای که در آن «نیکلاس کروز» دانش آموز اخراجی یک دبیرستان در این ایالت آمریکا با اقدام به تیراندازی در این مدرسه، 17 تن را کشته و بیش از 20 نفر را زخمی کرد.

در حالی که نزدیک به 5 ماه از حادثه لاس وگاس می گذرد، ترامپ گفت که این ممنوعیت را پس از آن امضا کرد که تحقیقاتی به دستور او برای مشخص کردن وضعیت قانونی چنین تجهیزاتی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، دانش آموزان فلوریدا پس از کشتار در دبیرستان داگلاس در تظاهراتی ضمن محکوم کردن لابی های اسلحه که از آزادی سلاح در آمریکا حمایت می کنند، خواستار ممنوعیت حمل سلاح شدند.

ترامپ که خود در دوران رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا میلیون ها دلار کمک مالی از لابی های اسلحه دریافت کرده، بارها با منع حمل سلاح مخالفت کرده است.

نظرات بینندگان