arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

راهپیمایی بازماندگان تیراندازی فلوریدا در مرکز ایالت / ترامپ پیشنهاد مسلح کردن معلمان را داد

بازماندگان تیراندازی دبیرستانی در فلوریدا که ۱۷ کشته به جا گذاشت برای فشار بر قانونگذاران و اقدام در زمینه کنترل سلاح در مرکز این ایالت راهپیمایی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازماندگان تیراندازی دبیرستانی در فلوریدا که ۱۷ کشته به جا گذاشت برای فشار بر قانونگذاران و اقدام در زمینه کنترل سلاح در مرکز این ایالت راهپیمایی کردند.

به گزارش ایسنا، یک دانش آموز بعد از جلسه‌ای با نمایندگان مجلس ایالتی گفت: مایوس شده چون اعضای مجلس ایالتی از پاسخ به سوالات درباره کنترل سلاح "طفره رفته‌اند".

روز سه‌شنبه نمایندگان مجلس ایالتی طرحی برای ممنوع کردن سلاح‌های نیمه خودکار را رد کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این اولین تظاهرات برنامه ریزی شده جنبش ضدسلاح جوانان است که از زمان حمله هفته پیش در سراسر آمریکا خودنمایی کرده است.

هزاران نفر از دانش آموزان فلوریدایی در همبستگی با بازماندگان حمله از کلاس‌های درس خارج شدند.

دانش آموزی به نام دلانی تار در شهر تالاهاسی، مرکز فلوریدا، گفت: ما می‌دانیم چه می‌خواهیم. ما خواهان اصلاح قوانین در زمینه مالکیت سلاح هستیم. ما خواهان قوانینی هستیم که با عقل جور در بیاید.

دانش آموزان در تظاهرات خود مقابل مجلس ایالتی شعار می‌دادند "از کودکان حفاظت کنید" و پارچه نوشته‌هایی با مضمون "دیگر هرگز" حمل می‌کردند. دانشجویان دو دانشگاه فلوریدا هم به آنها ملحق شدند.

فلورنس یارد از دانش آموزان مدرسه "مرجوری استونمن داگلاس" که محل تیراندازی هفته پیش بود، گفت: امروز به جای برگشتن سر درس، به جای آماده شدن برای امتحانات و به جای عزاداری برای همکلاسی‌ها و معلمان خود که مرده‌اند، اینجا آمده‌ایم تا خواهان تغییر شویم.

دانش آموزان در چند گروه برای بحث درباره چگونگی جلوگیری از خشونت با سلاح گرم و مسائل بهداشت روانی با قانونگذاران صحبت کردند.

جو نگرون رئیس سنای ایالتی در پاسخ به سوال‌های متعدد در مورد کنترل سلاح گفت: این موضوعی است که درحال بررسی آن هستیم.

همزمان عصر چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید میزبان دانش آموزان و آموزگاران برای "شنیدن" حرف آنها در مورد کنترل سلاح بود.

ترامپ در این دیدار با خانواده‌های قربانیان گفته است که مسلح کردن آموزگاران می‌تواند مانع تیراندازی‌های مرگبار مشابه فلوریدا شود.

او گفت: درخواست‌ها برای مسلح کردن آموزگاران را "قویا" بررسی خواهد کرد.

ترامپ تاکید کرد: اگر معلمی هست که در کاربرد سلاح مهارت دارد، خیلی سریع می‌تواند به حمله پایان دهد.

او در پی کشتار فلوریدا قول اقدام در زمینه بهداشت روان و بررسی پیشینه افراد هنگام خریداری سلاح را داده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: برعکس گذشته دیگر فقط حرف نخواهیم زد. این مشکل مدت‌ها ادامه یافته و بیش از حد اتفاق افتاده. ما راه حلی پیدا خواهیم کرد.

همزمان لابی قدرتمند سلاح به نام "انجمن سلاح آمریکا" اعلام کرد که در یک نشست که قرار بود عصر چهارشنبه به میزبانی شبکه خبری "سی ان ان" برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

تیراندازی دبیرستان داگلاس در پارکلند دومین تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در آمریکا بود. در سال ۲۰۱۲ بیست و شش نفر شامل ۲۰ کودک خردسال در دبستانی در ایالت کانتیکات کشته شدند.

تظاهرات چهارشنبه اولین تجمع برنامه‌ریزی شده آنها برای ممنوع کردن سلاح‌های نیمه خودکار مانند ای آر ۱۵ بود که پلیس می‌گوید نیکلاس کروز ۱۹ ساله در حمله هفته پیش از آن استفاده کرد.

این جنبش از حمایت چهره‌های سرشناس از جمله جورج و امل کلونی، استیون اسپیلبرگ و اوپرا وینفری برخوردار است که صدها هزار دلار برای کمک به برگزاری راهپیمایی روز ۲۴ مارس توسط دانش آموزان در سراسر آمریکا اعطا کرده‌اند.

نظرات بینندگان