arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰

مدیرعامل بانك ملی استعفا کرد؟

گفته می‌شود كه محمودرضا خاوری ـ مدیرعامل بانك ملی ـ استعفا كرده و ظاهرا این استعفا از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز پذیرفته شده است. وزیر اقتصاد هم‌اكنون برای شركت در اجلاس بانك جهانی در آمریكا به سر می‌برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: گفته می‌شود كه محمودرضا خاوری ـ مدیرعامل بانك ملی ـ استعفا كرده و ظاهرا این استعفا از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز پذیرفته شده است. وزیر اقتصاد هم‌اكنون برای شركت در اجلاس بانك جهانی در آمریكا به سر می‌برد.

خبر استعفای خاوری در حالی منتشر شده است كه نقش بانك صادرات در موضوع فساد مالی اخیر به دلیل اینكه صادركننده اعتبار اسنادی داخلی بوده از سایر بانك‌ها كه تنزیل كننده این اسناد بوده‌اند پر رنگ‌تر است.

سایت رجا هم نوشت:با گذشت حدود یك ماه از انتشار خبر فساد بزرگ مالی در شبكه بانكی كشور و در حالی كه انتقادهای زیادی در این زمینه مطرح شده كه چرا هیچ‌گونه برخورد، استعفا و یا بركناری در میان مقام‌های دولتی مشاهده نمی‌شود، سرانجام مدیرعامل بانك ملی استعفای خود را به وزیر امور اقتصاد و دارایی تقدیم كرد.

 محمود خاوری در نامه استعفای خود به شمس الدین حسینی از رهبر معظم انقلاب و مردم به‌دلیل تخلفات رخ داده در مجموعه تحت مدیریت خود (شعبه كیش) در جریان پرونده فساد بزرگ مالی عذرخواهی كرده و از مسئولیت خود استعفا داده است.

بنابراین گزارش، برخی اخبار از احضار خاوری و بررسی قصور مدیریتی در این تخلف نیز حاكی بود، در عین حال، هنوز خبر تأیید شده‌ای از واكنش وزیر اقتصاد كه برای حضور در اجلاس بانك جهانی در واشنگتن به‌سر می‌برد، به این درخواست منتشر نشده است.

گشایش اسناد اعتباری (LC) در بانك صادرات شعبه فولاد خوزستان و نقد كردن آن در یكی از شعب بانك ملی جزو تخلفات عامل اصلی پرونده فساد بزرگ مالی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
1
پس شش تا مديرعامل بعدي چي ؟ داشان نمي آيد استعفاء بدهند؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
نه!لازم نيست.اونا تا حامياني چون مشايي و ريس جمهور در كابينه د ارند،جايشان امن است!!
نظرات بینندگان