arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

ایران ۸ ماهیگیری هندی را آزاد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۸ نفر از ۱۵ ماهیگیر هندی که در اکتبر ۲۰۱۷ به جرم ورود غیرقانونی به آبهای ایران بازداشت شده بودند، پس از چند ماه آزاد شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری تایمز هند، 8 نفر از 15 ماهیگیر هندی که در اکتبر 2017 به جرم ورود غیرقانونی به آبهای ایران بازداشت شده بودند، پس از چند ماه آزاد شدند. هنوز 6 ماهیگیری هندی دیگر در جزیره کیش در بازداشت به سر می برند.

ام تی کراسلین، یکی از ماهیگیران آزاد شده گفت: «ما در دوبی کار می کردیم و به ماهیگیری می رفتیم. 15 نفر از ماه روز 24 اکتبر در حالی که با دو قایق در حال ماهیگیری بودیم دستگیر شدیم. از آن زمان به این طرف پیام هایی به خانواده هایمان ارسال کرده و خواستار کمک بودیم به امید اینکه به خانه برگردیم.»

وی افزود: «ما در مدت بازداشتمان و پس از اطلاع رسانی به سفارت هند در ایران اجازه یافتیم ویدئوهایی برای خانواده هایمان ارسال کنیم.»

به گفته این ماهیگیر، این اتفاق به صورت مکرر برای ماهیگیران هندی رخ می دهد. آنها در حین ماهیگیری از مرز عبور می کنند و بازداشت می شوند. باید رابطه هند با این کشورها تغییر کند. وقتی ماهیگیران هندی به اتهام عبور از مرز بین قطر و بحرین بازداشت می شوند، ماه ها در بازداشت نمی مانند.

نظرات بینندگان