arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰

ورود اینترنت آبکشی شده به مدارس!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اختیاری بودن حضور در کلاس‌های تقویتی و کنکور نوبت عصر مدارس گفت: با هوشمندسازی مدارس، اینترنت به صورت تمیز و در قالب اینترنت ملی به مدارس وارد می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم بهره‌برداری از دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت فاطمة‌الزهرا (س) در رباط کریم با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای احداث 32 مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه در حوزه 32 اداره کل آموزش و پرورش گفت: در این مجتمع‌ها، راهبری تمام امور به طور عام در دست مدیر مجتمع است و مدیران مدارس تابع آن نیز معاون مدیر مجتمع محسوب می‌شوند.

وی افزود: درخواست من این است که اسامی این مجتمع‌ها به نام حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) تعیین شود چرا که راه تعلیم و تربیت از این مسیر می‌گذرد، هر چند خیرین در انتخاب نام این مجتمع‌ها اختیار دارند.

حاجی‌بابایی ادامه داد:‌ امسال 4 میلیون مترمربع مدرسه ‌در کشور ساخته می‌شود همچنین در مهرماه 2 هزار پروژه آموزشی و پرورشی در کشور افتتاح می‌شود و پس از آن باید به سمت پروژه‌های دهه فجر برویم.

*اینترنت آبکشی شده به مدارس وارد می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از هوشمندسازی 20 هزار مدرسه در سراسر کشور تا پایان سال تحصیلی جاری خبر داد و عنوان کرد: مقرر شده است که طی برنامه پنجم توسعه تمام مدارس کشور هوشمند شوند اما با وجود مدیران فعلی آموزش و پرورش، می‌توان این کار را 3 ساله نیز انجام داد.

وی در ادامه تصریح کرد: با هوشمندسازی مدارس، اینترنت تمیز و آبکشی می‌شود و به صورت اینترنت ملی «اینترانت»‌ وارد مدرسه می‌شود.

*حضور در کلاس‌های تقویتی و کنکور مدارس اجباری نیست

حاجی‌بابایی با اشاره به تعیین نوبت عصر مدارس یک نوبته برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکور از اول مهرماه تأکید کرد: شرکت در این کلاس‌ها اجباری نیست و تلاش می‌شود تا هر آنچه را که مورد نیاز دانش آموزان است، در این کلاس‌ها به آنان ارائه دهند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا آموزش و پرورشی در تراز جمهوری اسلامی شکل گیرد؛ شرط اثربخشی آموزش و پرورش این است که جامعه ما این وزارتخانه را در اوج قله بیند.

دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت فاطمةالزهرا (س) امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرستان رباط کریم افتتاح شد؛ این مرکز آموزشی از سوی بنیاد فرهنگی و آموزشی "مصلی‌نژاد" طراحی و احداث شده است همچنین در این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و خدمات عباس "مصلی‌نژاد" خیّر مدرسه‌ساز و مدیر عامل بنیاد فرهنگی و آموزشی مصلی‌نژاد تجلیل شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضوی
|
UNITED STATES
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
2
الکی بزرگش نکنید این پروژه از چهار سال پیش در تهران داره اجرا میشه ، اون موقع آسیا تک قراردادی با آموزش و پرورش داشت و به اونها اینترنت پر سرعت میداد به نام اینترنت ملی که جمعا نه وب سایت رو پوشش میداد . وب سایت های اموزش و پرورش ، تبیان و چند وب سایت دیگه . خیلی هم کم سرعت و بیخود بود و اکثر مدارس به خاطر کیفیت خیلی بد و سرعت پائین از اون استفاده نمیکردن . حالا چه اصراری هست که مداری به اینترنتی وصل بشن که هیچ وب سایتی رو نداره خدا عالم است ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
0
تا چه حد این شعار عملی شود خدا داند ولی تا به حال که ما مدیران مدارس با اینترانت ملی که شما اینترنت تمیز میگویید مشکل داریم اهم مشکلات:
1-عدم اجازه آپدیت آنتی ویروسهای محلی و جهانی
2-کمی شدید پهنای باند که حتی ساده ترین کار که دریافت بخشنامه و ثبت نام در اینترنت برای دانش آموزان است
3-ساخت و پاخت مخابرات با برخی شرکتهای معلوم و اجبار مدارس به تامین ارتباط اینترانتی با همین آی اس پی ها که امکانات بی کیفیتشان شهره خاص و عام است
4-مشکلات عدیده به خاطر حمله ور شدن ویروسها علی الخصوص استاکس نت ب به سیستمهای داس مدارس و پاک شدن سوابق تحصیلی دانش آموزان به خاطر عدم وجود آنتی ویروس و آپدیت آن
نظرات بینندگان