arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰

آقای احمدی‌نژاد مدیریت کشور را خوب بکند مدیریت جهانی پیشکش

عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی، گفت: ادعای مدیریت جهانی در حالی که در مدیریت کشور مشکل داریم درست نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی، گفت: ادعای مدیریت جهانی در حالی که در مدیریت کشور مشکل داریم درست نیست.

به گزارش انتخاب، داریوش قنبری نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل مبنی بر ارائه الگوی مدیریت جهانی، اظهار داشت: این گونه اظهار نظر‌ها که ادعای ارائه مدل مدیریت جهانی را دارد، در حالی که در مدیریت کشور دچار مشکل شده‌ایم، درست نیست.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد مدیریت کشور را خوب بکند مدیریت جهانی پیشکش؛ چرا که هر کدام از کشورهای جهان صاحب دارد و ما صاحب اختیار جهان نیستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه حدود ۲۰۰ کشور جهان که به مجمع عمومی سازمان ملل می‌آیند، هر کدام یک رأی دارند و ما هم نهایتا می‌توانیم یک رأی خودمان را داشته باشیم و حرف بزنیم.

وی با بیان اینکه باید وزن خودمان را بشناسیم و وزن ما هم در دنیا بیش از یک دویستم نیست، گفت: در مجموع باید بر اساس‌‌ همان وزنی که داریم حرف بزنیم، چرا صحبت‌های بلند پروازانه و حرف‌های این چنینی ره به جایی نمی‌برد.

قنبری گفت: باید بر اساس واقعیات حرف بزنیم و باید ببینیم تا چه قدر توانستیم داخل را خوب اداره کنیم.

وی ادامه داد: آقای احمدی ن‍ژاد بیاید یک ارزیابی کند و ببیند تا چه قدر توانستند کشور را خوب اداره کنند و تا چه حد توانستند در کشورهای منطقه حداقل نفوذ داشته باشند؛ برای مثال می‌توان به این نکته اشاره کرد که ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت تأثیرگذاری بر بسیاری از تحولات منطقه را داشتیم، اما امروز می‌بینیم که نه ایران که ترکیه برنده تحولات منطقه شده است.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، گفت: در مجموع امروز ترک‌ها با سیاست نئوعثمانی یا هر سیاست دیگری که در پیش گرفتند، به خوبی یک دیپلماسی عمومی را در ارتباط با نهضت‌های مردمی منطقه در پیش گرفته و به خوبی با این نهضت‌ها ارتباط برقرار می‌کنند؛ همینطور با برخی از دولت‌های منطقه روابط حسنه‌ای دارند و در مجموع با استفاده از این روابط‌شان استفاده‌های هنگفتی را هم می‌برند، بنابراین ترکیه در تسلط بر تحولات منطقه موفق‌تر از ایران بوده است.

وی افزود: بنابراین آقای احمدی‌نژاد خیلی تلاش كند می‌تواند کشور خودش را خوب اداره و بر کشورهای منطقه هم تأثیر بگذارد. بنابراین ارائه الگوی مدیریت جهانی از سوی آقای احمدی‌نژاد به نظر نمی‌رسد که کاری موفقیت آمیز باشد، بلکه می‌توان گفت قبول آن در دنیا، فعلا رویایی است که تصورش بسیار بعید است.

قنبری با اشاره به برخی از مشکلات مدیریتی در داخل کشور هم گفت: مشکلات را می‌بینیم و در زمینه اقتصادی همین اختلاس اخیری که صورت گرفت مشکل مدیریتی کشور را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور، به علت عدم مدیریت صحیح دچار نابسامانی‌های مالی شده ایم‏، گفت: رتبه نامناسبی که در بحث شفافیت‌های مالی داریم باعث آن شده است که در میان ۱۸۰کشور دنیا رتبه ۱۴۶ را کسب کنیم و این یعنی یکی از کشورهای جهان، با فساد بالا هستیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: تورم افسارگسیخته و رکود بی‌سابقه در کشور و نرخ رشد اقتصادی پایینی که در حد یک درصد هست و... هم، نشانه‌های دیگر سوء مدیریتی است که در داخل وجود دارد.

وی در پایان گفت: نکته دیگری هم که می‌توان به آن اشاره کرد، عدم توان دولت در تعامل با گروه‌های مختلفی که دارای تعارض فکری با دولت هستند هم، نشانه‌های سوء مدیریت آقای احمدی‌نژاد در اداره کشور است.

قنبری در پایان گفت: راه صحیح و درست این است که ابتدا به مدیریت کشور خود برسیم و اگر در آن موفق بودیم به فکر مدیریت جهان هم باشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
0
سخنرانی اقای احمدی نژاد در سازمان ملل بسیار مستدل و قوی بود. این مطلب را حتی اقای توکلی که علاقه چندانی به ایشان ندارد هم اذعان کردند. این اظهار نظر ها فقط سیاسی و عقده گشایی است و حال ملت را بهم می زند چه وقتی که طرفداران دولت بگویند چه مخالفان ایشان.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
0
0
احسنت آقاي قنبري. نماينده واقعي مردم.
نظرات بینندگان