arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰

آیت​الله صافی​گلپایگانی: اختلاس اخیر آزمون بزرگ قوه قضاییه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مهر نوشت:

آیت​الله لطف​الله صافی گلپایگانی در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به هفته دفاع مقدس که یادآور هشت سال دفاع و مقاومتی مقدس است، اظهار داشت: وقتی ایران اسلامی با آن شکوه و عظمت پیروز گشت و دست دشمنان از مملکت اسلامی کوتاه شد و منافع دیرینهٔ آنان به خطر افتاد، در فکر ضربه زدن به انقلاب بزرگ و نوپای مردم مسلمان ایران افتادند و هرچه داشتند برای تضعیف و به خیال خود نابودی انقلاب اسلامی به کار بردند.

اهم سخنان این مرجع تقلید را در ادامه بخوانید:

  • برخی کشورها حکومت بعثی عراق را برای حمله به ایران ترغیب نمودند و صدام که خیال می‌کرد فردای آن روزی که به ایران حمله کند، به تهران خواهد رسید و شاید برحسب محاسبات نظامی خود درست فکر کرده بود، باور نداشت که ایمان مردم مسلمان ایران سد محکمی در مقابل حملات آنان خواهد بود.
  • اصل انقلاب برای احیای ارزش‌های فراموش شدهٔ دینی و رفع ظلم ستمگران بود. وظیفهٔ ما حفظ ارزش‌های دینی و دفاع از احکام می‌باشد و استقامت در امر دین و عدم تزلزل در آرمان‌های اولیه شرط بقای انقلاب می‌باشد.
  • (با ذکر خاطراتی از دوران حضور در شورای نگهبان) تمام همتم بر این بود که قانونی بر خلاف اسلام تصویب نشود.
  • ‌امروز امتحانی بزرگ برای قوه قضائیه است که باید از این آزمون بزرگ (اختلاس بزرگ و بی‌سابقه اخیر) سربلند بیرون آید. مردم منتظرند ببینند که با حقوق از دست رفتهٔ آن‌ها چه می‌کنند؟ باید عقیده مردم و علاقه آنان به نظام اسلامی محفوظ بماند و به مردم امید داد و قوه قضائیه نباید از خود ضعف نشان دهد.
  • اشخاصی که امور مملکت رادر دست دارند باید صد در صد مسلمان و خودشان پایبند به قرآن و احکام باشند همه باید شوکت و عزت مملکت را در همه جا؛ در داخل و خارج حفظ نمایند و برنامه‌های کسانی که با این مملکت دشمنی دارند خنثی کنند.
نظرات بینندگان