arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

مطهری: بانوان ما با این حرکات هنجارشکنانه درباره حجاب، همراهی نخواهند کرد/ اگر دراویش خرافات را اشاعه ندهند، فعالیتشان مشکلی ندارد؛ خطری برای جمهوری اسلامی ندارند

نایب رئیس مجلس گفت: خانم‌های ما خودشان حجاب را انتخاب کرده‌اند و اجبار جدی راجع به حجاب در کشور ما نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نظر علی مطهری در مورد بحث حجاب و دروایش 

علی مطهری در حاشیه مراسم ترحیم چهار شهید اغتشاشات خیابان گلستان هفتم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره «اقدامات اخیر در مورد هنجارشکنی‌های اخیر درباره حجاب» اظهار کرد: بانوان ما با این حرکات همراهی نخواهند کرد بنابراین این موضوع مشکل ما نیست و به نظرم رسانه‌ها نیز نباید زیاد به این موضوع بپزدازند؛ چرا که واقعا اینطور نیست.

مطهری با بیان اینکه واقعا خانم‌های ما خودشان حجاب را انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد: البته امروز هم اجبار جدی راجع به حجاب در کشور ما نیست و خانم‌هایی هستند که در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند و می‌بینید که سخت گیری درباره حجاب‌شان وجود ندارد و سخت‌گیری نیز نمی‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که این موضوع را دنبال می‌کنند به دنبال برهنگی هستند.

مطهری همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضع جمهوری اسلامی در برابر دراویش گفت: فرقه‌های مختلفی از دیرباز وجود داشته‌اند، دراویش نیز اگر خرافات را اشاعه ندهند جلساتشان نیز فکری باشد، فکر نمی‌کنم فعالیتشان مشکلی داشته باشد. البته در گذشته سخت‌گیری‌هایی در برابر برخی از آنان شد اما آن‌ها خطری برای جمهوری اسلامی ندارند.

 
نظرات بینندگان