arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فعالیت های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت جدی دنبال می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت جدی دنبال می شود، گفت: همه بخش‌های وزارتخانه، فعالیت قرآنی را وظیفه اصلی خود بدانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بصورت جدی دنبال می شود، گفت: همه بخش‌های وزارتخانه، فعالیت قرآنی را وظیفه اصلی خود بدانند.

سیدعباس صالحی این مطلب را در چهل وپنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی عنوان کرد.

وی در این جلسه با تاکید بر این مطلب گفت: فعالیت های قرآنی این وزارتخانه نباید محدود به معاونت قرآن و عترت باشد و همه بخش های آن باید آن را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود بدانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات این کمیسیون ادامه داد: فعالیت های شورایی منجر به نظم در کارها می شود و نظم در جلسات کمیسیون، سیاستگذاری، نظارت، عدالت و مشارکت جمعی را پدید می آورد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت نقش روسا و اعضای کارگروه های این کمیسیون تاکید کرد و گفت: نقش کارگروه های کمیسیون در تولید و تزریق محتوا مهم است. بنابراین تشکیل نشست های فصلی کمیسیون ضروری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: روسا و اعضای کمیسیون شرکت در این جلسات را به عنوان یکی از وظایف خود بدانند و انجام فعالیت های قرآنی را در بخش های مربوط به خود تسری دهند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت های قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت جدی دنبال می شود، ادامه داد: کسانی که در این کمیسیون مسئولیت دارند باید مکمل فعالیت های قرآنی معاونت قرآن و عترت در بخش فعالیتی خود باشند.

صالحی در عین حال تصریح کرد: اگر بخواهیم کار قرآنی انجام بدهیم، دستگاه های مختلف باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و آن را به عنوان کار اصلی در نظر بگیرند نه کار حاشیه ای.

در ابتدای این جلسه عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی، گفت: سعی می کنیم جلسات این کمیسیون را بصورت متمرکز، همسان و هم راستا برگزار کنیم.

وی با اشاره به دستور جلسه این نشست افزود: این کمیسیون دارای چهار کارگروه قرآن و فعالیت های بین المللی، قرآن، نشر و تبلیغات، قرآن و هنر و کارگروه قرآن و رسانه است که ریاست هر یک از کارگروه‌ها بر عهده یکی از معاونت‌ها یا سازمان‌های مرتبط است.

نظرات بینندگان