arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶

اعضای کابینه جدید دولت آلمان معرفی شدند/ تاکید مرکل بر جوان گرایی

صدراعظم آلمان با معرفی اعضای دولت جدید خود از حزب دموکرات مسیحی به خواست منتقدانش برای استفاده از نیروهای جوان در کابینه، پاسخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعضای کابینه جدید دولت آلمان معرفی شدند/ تاکید مرکل بر جوان گرایی

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اسامی وزیران کابینه جدید خود از حزب حاکم «دموکرات مسیحی» را اعلام کرد.

 

مرکل با معرفی اعضای جدید کابینه ضمن پاسخ به منتقدانی که وی را به غیبت نیروهای جوان در دولتش متهم می کردند، آنها را شگفت زده نیز کرد.

 

وی در کنفرانس خبری که شب گذشته با حضور شماری از اعضای ارشد حزب دموکرات مسیحی برگزار شد گفت قصد دارد با جوان سازی نیروهای اجرایی، زمینه را برای ادامه فعالیت هم حزبی هایش در آینده فراهم کند.

 

صدراعظم آلمان با بیان این که در کابینه جدید تنها خود وی بیش از ۶۰ سال سن دارد، ترکیب نیروهای جوان با مدیران باتجربه را اقدامی مثبت ارزیابی کرد.

 

بر این اساس «ینس اشپاهن» ۳۷ ساله که از منتقدان جدی مرکل در درون حزب به شمار می رود، وزیر بهداشت کابینه جدید می شود.

 

چهره جدیدی که مرکل برای وزارت آموزش معرفی کرده «آنیا کارلیستک» ۴۶ ساله نماینده ایالت نورراین وستفالن در پارلمان است. وی نامی ناآشنا در این حوزه بوده و از این رو معرفی وی موجب شگفتی منتقدان شده است.

 

همچنین «هلگا براون» ۴۵ ساله از افراد نزدیک به مرکل قرار است ریاست دفتر صدراعظم را عهده دار شود. وزارت کشاورزی و غذا نیز بر عهده «یولیا کلوکنر» که شرایط مشابهی با خانم براون دارد، گذاشته شده است.

 

در این میان «هرمان گروهه» ۵۷ ساله وزیر بهداشت سابق و «توماس دو مایتزره» وزیر کشور سابق جایی در کابینه جدید ندارند.

 

گروهه در واکنش به این تصمیم گفت: طبیعی است که مایل بودم به کارم ادامه دهم اما وزارت یک پست همیشگی نیست.

 

با وجود ورود چهره های جوان به کابینه، هنوز هم شماری از هم پیمانان سابق مرکل به برخی سمت ها گمارده شده اند که از آن جمله «آنته ویدمان-ماوتس» ۵۱ ساله وزیر امور مهاجران است.

 

در همین حال «اورزلا فون در لاین» وزیر دفاع ۵۹ ساله آلمان در این سمت ابقا می شود. «پتر آلتمایر» ۵۹ ساله نیز که پیشتر رئیس دفتر صدراعظم بود به وزارت اقتصاد می رود. هر چند تیم جدید مرکل در کابینه معرفی شده است اما آغاز به کار این تیم مستلزم رای مثبت اعضای حزب سوسیال دموکرات به دولت ائتلافی متشکل از احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی است.

 

امروز حدود ۱۰۰۰ هیئت از دموکرات مسیحی ها با شرکت در مجمع حزبی به توافق تشکیل دولت ائتلافی با سوسیال مسیحی ها و سوسیال دموکرات ها رای خواهند داد. در این مجمع همچنین قرار است در خصوص انتخاب «آنگرت کرامپ-کارنباور» نخست وزیر ایالت زارلند به عنوان دبیرکل حزب حاکم رای گیری شود.

 

این که دولت آلمان طبق توافق اعضای ارشد این سه حزب آغاز به کار خواهد کرد و یا مرکل ناچار به تشکیل دولت اقلیت می شود، سوالی است که برای یافتن پاسخ آن باید تا یکشنبه آتی منتظر ماند. در این روز قرار است اعضای حزب سوسیال دموکرات با تایید این توافق، مسیر تشکیل دولت جدید را هموار کنند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان