arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶

سعد الحریری: دولت لبنان قصد ندارد سلاح حزب‌الله را بگیرد

نخست‌وزیر لبنان با بیان اینکه دولت او دنبال خلع سلاح حزب الله نیست، ابراز امیدواری کرد این سلاح، دیر یا زود با هماهنگی، به ارتش لبنان تحویل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی، اعلام کرد دولت او نمی‌خواهد سلاح را از حزب الله بگیرد.

نخست‌وزیر لبنان، با حضور در برنامه «دق الجرس» شبکه «ام‌تی‌وی» لبنان گفت: معتقدم حزب‌الله، عاشق حمل سلاح نیست و مأموریت خود را انجام داده است.

سعد الحریری در ادامه تصریح کرد، امیدوار است «دولت» قدرتمند باشد و سلاح  (حزب‌الله) دیر یا زود  با هماهنگی، به ارتش لبنان تحویل شود.

وی در این گفت‌وگوی تلویزیونی مذکور به انتخابات پارلمانی پیش روز (در اردیبهشت 97) پرداخت و گفت: با نزدیک شدن به انتخابات تعداد کرسی‌های حزب «تیار المستقبل» در پارلمان کم خواهد شد، از این موضوع ناراحت نیستم؛ در حد توان سعی‌ می‌کنم تا المستقبل شکست نخورد.

الحریری در ادامه به ترور پدرش (در 14 فوریه 2005) و وارد شدن خودش به جهان سیاست پرداخت و گفت: خواهان عدالت هستم، نه انتقام؛ آنگونه که برخی رسانه‌ها ادعا می‌کنند اختلافی میان من و برادرم «بهاء» وجود ندارد.

سعد، روابطش با عربستان و «سلمان بن عبدالعزیز» شاه این کشور را خوب توصیف کرد و گفت، با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور در ارتباط است وآنچه رسانه‌ها می‌گویند صحت ندارد.

دوشنبه (هشتم آبانماه 96) بود که سعد الحریری در سفری غیرمنتظره عازم عربستان شد و تنها پنج روز بعد یعنی در روز شنبه (سیزدهم آبانماه) در شبکه «العربیه» با بیان نطقی تند علیه ایران و حزب‌الله، استعفای خود را اعلام کرد؛ بعدا مشخص شد وی در بازداشت عربستان است، نهایتا با وساطت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، او پس از سه هفته به لبنان بازگشت؛ رسانه‌ها می‌گویند روابط وی با عربستان از آن زمان مانند قبل نیست.

انتهای پیام/ص


 

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان