arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
رئیسی؛

کسی که به نظرات ولی فقیه بی تفاوت باشد در خط امام نیست

رئیسی: اخلاص، استکبار ستیزی، دشمن شناسی و توجه به نظرات ولایت فقیه از جمله شاخص های گفتمان انقلاب و خط امام راحل است و کسی که نسبت به نظرات ولی فقیه بی تفاوت باشد، نمی تواند ادعا کند که در خط امام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کسی که به نظرات ولی فقیه بی تفاوت باشد در خط امام نیست

سیدابراهیم رئیسی دوشنبه شب در جمع طلاب و فضلای مدرسه علمیه معصومیه قم خاطرنشان کرد: ما باید همیشه ولایت مدار باشیم نه ولایت شعار، شاخص های ولایتمداری بسیار روشن و شفاف است و افراد ولایتمدار همیشه باید در مسیر ولایت حرکت کنند.


وی خطاب به طلاب حوزه های علمیه گفت: در شرایط حساس کنونی، در برابر مسائل مختلف، هرگز دچار تردید نشویم، ممکن است طلاب جوانان گاهی نسبت به برخی صحنه ها گلایه مند بوده و دچار تردید شوند، در حالی که چنین اتفاقی نباید بیفتد و ما همیشه بر اساس تکلیف عمل کنیم.

رئیسی تصریح کرد: نیروهای انقلاب نه تنها در مسیر انقلاب نباید لحظه ای دچار تردید شوند بلکه در برابر توطئه ها و فتنه ها باید مقاومت کنیم و در این راه ایمان راسخ و مقاوم داشته باشیم.


تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: طلبه انقلابی با همان هویت انقلابی خود، نسبت به انقلاب و نظام احساس مسئولیت می کند و برای این کار حتی از داشته های شخصی و علمی خود نیز مایه می گذارد و نظام و حوزه های علمیه را در برابر هجمه ها و تهاجم ها، صیانت می کند.


رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز فقه، حکومت جامعه را بر عهده گرفته و نظام به واسطه قفه باید هدایت شود و دین در اداره جامعه اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و اجتماعی می‌تواند پاسخ‌گوی نیازها و شبهات باشد.


وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی برخواسته از متن حوزه و دین است و با پرچمداری فقیهی تربیت‌شده در حوزه‌های علمیه مدیریت می‌شود، ما نیز باید نسبت به مباحث نظام اسلامی حساس باشیم و اگر خدای ناکرده، این حساسیت از حوزه گرفته شود، درگیر یک آسیب جدی خواهیم شد.


رئیسی گفت: ما هر کجا از اصول و ارزش های انقلاب و اسلام فاصله گرفتیم، دچار مشکل شدیم و باید با اتکا به درون، مشکلات خود را برطرف کنیم.


وی ادامه داد: امروز تمدن نوین انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است و جهانیان می توانند از این تمدن، درس چگونه زندگی کردن، مقاومت و مبارزه با ظلم را یاد بگیرند، برخی از زیاده خواهی ها و فسادها زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید برچهره زیبای انقلاب مسائلی مانند فساد و تبعیض بنشیند.


تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مردم با «نداشتن» می سازند ولی نمی توانند تبعیض و فساد را تحمل کنند.


رئیسی همچنین با اشاره به حمایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب از دولت ها، گفت: دفاع حضرت امام راحل و رهبرمعظم انقلاب از دولت ها، دفاع از گفتمان آنها بوده نه از اشخاص، گفتمانی که مبتنی بر انقلاب و ارزش های اسلامی بوده و یا باشد مورد حمایت امام و رهبری است ولی هیچ فرد و گفتمانی، مطلق مورد حمایت نیست.


وی اظهار داشت: اشخاصی که دم از انقلاب ، نظام و خون شهدا می زدند و در عمل اینگونه رفتار می کردند تا زمانی که این شرایط را داشتند مورد حمایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان