arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
ادعای جوئیس پرس:

توافق ایران و دولت اوباما در سال 2013: تمدید معافیت صداوسیما از تحریم ها، هر شش ماه یکبار

دولت ترامپ اخیرا اعلام کرده که ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری ترامپ تن به نوعی پروپاگاندی و جریان سازی تبلیغاتی داده تا توافق هسته ای با ایران را به ثمر برساند . توافقی که به گفته دولت ترامپ بین نمایندگان اوباما و ایران انجام شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جوئیش پرس نوشت: دولت ترامپ اخیرا اعلام کرده که ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری ترامپ تن به نوعی پروپاگاندی و جریان سازی تبلیغاتی داده تا توافق هسته ای با ایران را به ثمر برساند . توافقی که به گفته دولت ترامپ بین نمایندگان اوباما و ایران انجام شد .

به گزارش انتخاب،  این رسانه در ادامه آورده است: دولت اوباما و ایران در سال 2013 با توافقنامه ای پذیرفتند  که وزارت امور خارجه  ایالات متحده لغو تحریم ها علیه صدا و سیمای ملی جمهوری اسلامی ایران را  هر شش ماه ،یکبار تمدید کنند.

وزیر امور خارجه ایالات  رکس تیلرسون در ماه ژانویه مجددا تحریم های علیه  صدا و سیمای ملی ایران را لغو کرد.

تیلرسون در کنگره آمریکا در این خصوص گفت :این قطعنامه برای برای امنیت ملی ایالات متحده بسیار ضروری است ،چرا که جریان های آزاد اطلاعات را به ایران تحمیل می کند . این یکی از عناصر مهم و کلیدی در خصوص استراتژی جدید ایالات متحده محسوب می شود. رکس تیلرسون معتقد است بادی در خفا جریان توافقنامه را ادامه داد .

نویسنده این مقاله آرون بندلر ادامه می دهد ؛ در شرایطی که بسیاری از معترضان معتقد بودند ترامپ باید سیاست های تحریمی خود در خصوص صدا و سیمای جمهوری اسلامی را اجرا کند ، تیلرسون معتقد است این توافق همچنان در خفا باید تمدید شود .

نظرات بینندگان