arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

پنجعلی: کاش اینفانتینو جام را به پرسپولیس می‌داد/ لقب مهندس را من به مسلمان دادم

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است سرخپوشان وضعیت بهتری نسبت به رقیب خود در داربی دارند و اگر اتفاق خاصی نیفتد، به برد خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره داربی هشتاد و ششم پایتخت، بیان‌ کرد: امیدوارم که بازی قشنگی شود. حساسیت این مسابقه زیاد است و کیفیت بازی هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. دوست دارم پرسپولیس با برد استقلال قهرمانی‌اش را قطعی کند.


او افزود: شرایط پرسپولیس امسال مشخص است و با قرار گرفتن در صدر جدول رده‌بندی آن هم با اختلاف تفاضلی و امتیاز زیاد کم سابقه بوده است اما استقلال هم تیم جا افتاده‌ای است و با تغییراتی که در کادر فنی‌اش داشته است بهتر شده است. وضعیت خوب هر دو تیم نوید بازی خوبی را می‌دهد. اگر نگرانی و استرس بازیکنان کم باشد، فوتبال زیبایی خواهیم دید. با این حال حساسیت داربی در ایران خیلی بالا است و عملکرد بازیکنان نیز تحت تاثیر این حساسیت‌ها قرار می‌گیرد. با این وجود اگر در دقایق اولیه بازی گلی به ثمر برسد قطعا بازی زیبا خواهد شد.


پیشکسوت پرسپولیس همچنین به برنامه‌ریزی سازمان لیگ در برگزاری جشن قهرمانی انتقاد کرد و افزود: شنیده‌ام اگر پرسپولیس با برتری مقابل استقلال  قهرمانی‌اش را مسجل کند، نمی‌تواند در پایان بازی جشن بگیرد اما فکر می‌کنم اگر این کار اتفاق بیفتد و جام قهرمانی توسط اینفانتینو به پرسپولیس داده می‌شد یک اتفاق تاریخی به وجود می‌آمد و در خاطره‌ها باقی می‌ماند. به‌ هر حال این‌ها ابتکار عمل و  خلاقیت است که متاسفانه سازمان لیگ نخواست از آنها استفاده کند.


پنجعلی درباره بازی ندادن برانکو به محسن مسلمان توضیح داد: این تصمیم کادر فنی است و از دلایل آن خبری ندارم. فکر نمی‌کنم که مشکل خاصی وجود داشته باشد. اگر بحث انضباطی مطرح باشد، در فوتبال حرفه‌ای با بازی ندادن کسی را تنبیه نمی‌کنند بلکه باید بازیکن جریمه مالی شود. بنابراین فکر نمی‌کنم که کادر فنی پرسپولیس بخواهد با این برخوردها مشکل انضباطی کسی را حل کند. معتقدم استفاده نکردن از مسلمان، نظر فنی برانکو بوده اما در بازی‌های اخیر، پرسپولیس از این ناحیه ضرر کرده است.


او افزود: محسن مسلمان جایگزینی ندارد، چون فوتبال خاصی را بازی می‌کند. در همان روزهای ابتدایی حضور مسلمان در پرسپولیس من لقب مهندس را به او دادم چون این عنوان را برای عاشوری استفاده می‌کردیم. شیوه بازی مسلمان شباهت زیادی به بازی عاشوری دارد و کمتر بازیکنی پیدا می‌شود که مثل مسلمان باشد.


سرپرست پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره انتقادها از برانکو به خاطر استفاده از یک ترکیب ثابت در تمام بازی‌ها، تصریح کرد: در همه جای دنیا همین منوال وجود دارد و ترکیب تیم در هر بازی با یکی، دو تغییر آن هم از روی نیمکت انجام می‌شود و سرمربی تیم‌ها کمتر دست به ترکیب اصلی تیم می‌زنند. به‌ هر حال تیم با این ترکیب بازی کرده و نتیجه‌ گرفته است. اگر نتیجه حاصل نشده بود، تغییر اجتناب ناپذیر می‌شد.


پنجعلی در پایان در مورد پیش‌بینی‌اش از بازی پنج‌شنبه و بهترین بردی که با پرسپولیس به دست آورده است، به ایسنا، گفت‌: فکر می‌کنم اگر در بازی پیش رو شرایط به صورت معمول پیش برود، پرسپولیس سرتر خواهد بود. بهترین برد من با پرسپولیس نیز به سال ۶۸ بر می‌گردد که با نتیجه‌ ۳ بر صفر  و بی دردسر استقلال را شکست دادیم. امیدوارم در بازی پنج‌شنبه نیز برد شیرین همراه با بازی زیبا به دست آید.

نظرات بینندگان