arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

توافق ژاپن و آمریکا برای ادامه فشار بر کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توافق ژاپن و آمریکا برای ادامه فشار بر کره شمالی

ژاپن و ایالات متحده آمریکا بر ادامه فشار بر کره شمالی به منظور وادار کردن این کشور به کنار گذاشتن برنامه های هسته ای و موشکی خود موافقت کردند.

به گزارش انتخاب به نقل از تلویزیون 'ان.اچ.کی' ژاپن، 'ایتسونوری اونودرا' وزیر دفاع ژاپن و 'راندال جی شریور' معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت آسیا و اقیانوس آرام، روز دوشنبه در توکیو بر ادامه فشار بر کره شمالی تاکید کردند.

اونودرا در این نشست گفت: اتخاذ اقداماتی به منظور تحت فشار قرار دادن دولت کره شمالی برای تغییر سیاست پایه خود در رابطه با توسعه هسته ای و موشکی حایز اهمیت است.
وی اضافه کرد ژاپن می خواهد از نزدیک و بدون فریب خوردن از آنچه که وی 'دیپلماسی افسونگر' کره شمالی خواند، با ایالات متحده آمریکا همکاری کند.
'شریور' نیز در پاسخ گفت آمریکا تحریم های تازه ای را اعلام کرده است و در حال آمادگی برای از سرگیری تمرینات نظامی پس از بازی های پارالمپیک در کره جنوبی هستیم.
وی گفت: از آنجاییکه هیچ نشانه ای از اینکه کره شمالی برنامه هسته ای خود را کنار گذاشته است وجود ندارد، آمریکا به اعمال فشار بر دولت کره شمالی ادامه خواهد داد.
اونودرا همچنین با چارلز شروتی، معاون فرمانده نیروهای ایالات متحده آمریکا در ژاپن نیز دیدار کرد.
اونودرا از شروتی خواست اطمینان حاصل کند هواپیماها و بالگردهای ارتش آمریکا بر فراز مدارس ابتدایی در اوکیناوا پرواز نکنند.
ماه دسامبر گذشته پنجره یک بالگرد آمریکایی در حیاط یک مدرسه ابتدایی در اوکیناوا افتاد.
وی همچنین درخواست کرد که آمریکا نسبت به حادثه ای که اخیرا روی داد و در آن مخزن های سوخت یک جت جنگنده آمریکایی به داخل رودخانه ای در شمال ژاپن افتاد، بطور مناسب واکنش نشان دهد.

نظرات بینندگان