arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

برف و بوران بی سابقه اروپا را فلج کرد

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه از بخارست گزارش داد: در حالی که سرما و یخبندان در سراسر اروپا منجر به لغو پروازها، اختلال در حمل و نقل جاده ای و ریلی و تعطیلی مدارس شده است، 2 نفر در رمانی بر اثر سرما جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برف و بوران بی سابقه اروپا را فلج کرد

براساس این گزارش، نفوذ سامانه ای از آب و هوای سرد سیبری به بسیاری از مناطق اروپا، این قاره را فلج کرده است و طبق پیش بینی کارشناسان هواشناسی، انتظار می رود یخبندان در هفته جاری در اروپا ادامه داشته باشد.


بخش هایی از یک بزرگراه که شهر بخارست پایتخت رومانی را به شهر «کونستانا» و جاده های دیگر متصل می کند، مسدود شده است.
براساس اعلام پلیس رومانی، حرکت بیش از 80 قطار و 15 پرواز در این کشور لغو و بنادر دریای سیاه رومانی بسته شده اند.


در همین حال، بارش بی سابقه برف به میزان 182 سانتی متر در شهر «دلنیسه» در شمال کرواسی، این شهر را فلج کرده است و امدادگران ساعت ها زمان صرف کرده اند تا ساکنان روستایی در نزدیکی این شهر را تخلیه کنند.


بارش شدید برف و یخبندان همچنین باعث تعطیلی مدارس در بخارست و دهها شهرستان دیگر رومانی و همچنین مدارس مناطق غربی و مرکزی کرواسی شده است.


بام دهها منزل مسکونی به دلیل سنگینی برف در منطقه ای در شمال غربی بوسنی، تخریب شده است. تلویزیون دولتی مونته نگرو نیز از تعطیلی فرودگاه اصلی «گولوبوفتسی» برای چند ساعت در طول شب خبر داده است.


در این میان، بوران و برف بی سابقه در شهر رم مقام های ایتالیا را بر آن داشته است تا برای پاکسازی خیابان ها از ارتش کمک گیرند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان