arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با دو ولیعهد سعودی و ابوظبی درباره ایران

رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس‌های تلفنی جداگانه با ولیعهد عربستان سعودی و ولیعهد ابوظبی درباره آنچه که فعالیت بی‌ثبات کننده ایران خوانده شده، گفت‌وگو کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با دو ولیعهد سعودی و ابوظبی درباره ایران

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کاخ سفید، بامداد امروز- چهارشنبه- اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس‌های تلفنی جداگانه با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی و «شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان» ولیعهد ابوظبی، درباره ایران و همچنین مسائل امنیتی و اقتصادی گفت‌وگو کرده است.


در بیانیه کاخ سفید آمده، ترامپ در این گفت‌وگوهای تلفنی با بن‌سلمان و بن‌زاید، از رویکرد آنها برای مقابله بهتر کشورهای خلیج‌فارس «با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران و همچنین شکست تروریسم و افراط‌گرایی» تشکر و قدردانی کرده است.


هفته گذشته یک مقام آمریکایی گفته بود، محمد بن‌سلمان، شیخ محمد بن‌زاید آل نهیان و «تمیم بن‌حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر قرار است طی ماه‌های مارس و آوریل دیدارهای دو جانبه‌ای با دونالد ترامپ در واشنگتن داشته باشند. موضوع‌هایی مانند نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در سال جاری، صلح خاورمیانه و ایران از محورهای این مذاکرات خواهد بود.


 


 


 

 

نظرات بینندگان