arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶

برانکو: استقلال با شفر بهتر شده است/ کسی نگفته باید ببازیم

سرمربی پرسپولیس درباره داربی ۸۶ تهران گفت: همه بی صبرانه منتظر داربی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برانکو: استقلال با شفر بهتر شده است/ کسی نگفته باید ببازیم

 سرمربی پرسپولیس درباره داربی ۸۶ تهران گفت: همه بی صبرانه منتظر داربی هستند.

به گزارش «انتخاب»،داربی هشتاد و ششم پایتخت در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر، فردا (پنج‌شنبه) ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: می‌بینم که همه بی صبرانه منتظر داربی هستند. تعداد کثیر دوستان خبرنگار بهترین دلیل برای این است که همه بی صبرانه منتظر داربی باشیم و از دیدن بازی شاد شویم. این هفتمین داربی من است. تکرار می‌کنم داربی بزرگ‌ترین بازی آسیا است.

او ادامه داد: شاید مانند رئال و بارسلونا نمایش خوبی ارائه نکنیم اما توجه و خواسته‌ها برابر است. خوشحالم و افتخار می‌کنم که جزئی از این نمایش بزرگ هستم. از همه قشنگ‌تر و زیباتر این است که هواداران بیشترین حضور را دارند.

برانکو افزود: همه این بازی‌ها در یک فضای خوب و ورزشی برگزار شده است. همه از این نمایش بزرگ لذت بردند. این بازی از یک لحاظ اهمیت خاصی دارد که اینفانتینو فرد اول فوتبال جهان برای دیدن آن حضور دارد. همچنین این یک داربی سنتی است. به هر حال این بازی بین دو تیم برتر ایران برگزار می‌شود. از ذوب آهن هم تمجید می‌کنم. هواداران یک بازی زیبا در یک فضای بسیار خوب را تماشا می‌کنند. همه ما می‌خواهیم فردا در بهترین موقعیت باشیم.

او درباره تیم خودش گفت: همه بازیکنان در سلامت هستند. همه برای رسیدن به ترکیب اصلی تلاش می‌کنند.

سرمربی کروات پرسپولیس درباره نظم و انضباط حاکم در تیمش در این سال‌ها گفت: فوتبال یک بازی گروهی است و نظم بسیار مهم است. در کنار کیفیت‌های فردی بازیکنانم، انسجام تیمی یکی از دلایل موفقیت تیم است. به همین خاطر در وضعیت کسب نتایج خوب و مستمر قرار گرفتیم. همین طور شاهد هستیم که با آمدن شفر، سطح کیفی استقلال هم بسیار بسیار بالا رفت.

برانکو درباره اهمیت حضور بانوان در ورزشگاه برای کاهش حواشی بازی تاکید کرد: خوشحالم که اینفانتینو برای دیدن بازی حضور دارد که ببیند در ایران چطور فوتبال بازی می‌شود. به طور مستقیم سطح و کیفیت فوتبال ایران را حس می‌کند. قبل از هر چیز باید وضعیت امنیتی در فوتبال ایران را ببیند. علی رغم حضور این چنینی مردم در استادیوم‌ها، در طی این سال‌ها شاهد کوچک‌ترین حادثه‌ای نبودم. خانم‌ها هم فوتبال را دنبال می‌کنند. این وظیفه من نیست که بگویم بانوان باید بیایند یا نه.

او درباره اختلاف ۱۹ امتیازی پرسپولیس و استقلال پیش از داربی گفت: طبیعی است که هر دو تیم دنبال بردن بازی هستند. تمام تلاشمان را برای بردن انجام می‌دهیم. استقلال هم این کار را می‌کند. این اختلاف امتیاز روحیه خوبی به ما داده و به این اختلاف افتخار می‌کنیم اما این اختلاف امتیاز فردا مهم نیست. استقلال نشان داده بازی‌های خوبی انجام می‌دهد. قبلا هم در بازی با سپاهان و سایر بازی‌ها گفتم وضعیت موجود در نتیجه داربی تاثیرگذار نیست. یادتان باشد سه سال پیش و در هفته آخر با استقلال بازی کردیم. استقلال در جدول خیلی بهتر بود ولی ما با گل علیپور بردیم. در داربی قانون مشخصی وجود ندارد و بازیکنان تصمیم گیرنده هستند. انگیزه و هیجان بین ایرانی‌ها زیاد است. تیمی که قلبی داغ و مغزی خنک داشته باشد، پیروز خواهد بود.

برانکو درباره پیروزی احتمالی و برگزاری جشن قهرمانی در لیگ برتر مقابل رییس فیفا گفت: هیچ احساسی بهتر از این نیست که در داربی قهرمان شویم. وصف این احساس غیر ممکن است. می‌دانیم این برد چه اهمیتی برای هواداران دارد. این امکان وجود دارد که فردا پیروز شویم و قهرمانی را جشن بگیریم. مهمترین موضوع این است که شادی و شعف را به هواداران هدیه دهیم و بهترین نتیجه را بگیریم.

سرمربی پرسپولیس درباره کیفیت بسیار بالای دو تیم در تصاحب توپ که در حد آسیا است، گفت: شفر از وقتی آمد، ساختار استقلال را تغییر داد. ما هم مدام در حال تغییر هستیم. شاید درصد مالکیت توپ از نظر درصد مهم نباشد اما وقتی مالکیت توپ را دارید، جریان بازی را در اختیار دارید. فردا می‌بینیم چه تیمی بهتر بازی را کنترل می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که کدام تیم شبیه بارسا و کدام تیم شبیه رئال مادرید است، گفت: ما استقلال و پرسپولیس هستیم. ۷۰، ۸۰ میلیون نفر بازی را دنبال می‌کنند. نمی‌دانم آیا در جهان دیداری وجود دارد که در آن انگیزه‌ها تا این حد بالا باشد؟

سرمربی پرسپولیس درباره ثبت بیشترین برد در داربی و قطعی شدن قهرمانی تیمش در لیگ برتر و ایجاد استرس در بازیکنان قبل از بازی اظهار کرد: من دلیلی نمی‌بینم که بازیکنانم استرس داشته باشند. چیزی که من از بازیکنان انتظار دارم این است که هیجان بازی را داشته باشند اما تمام چیزهایی را که در این دو، سه سال یاد گرفتند، به بهترین نحو در بازی ارائه دهند. ما مجبور نیستیم بازی را ببریم و قهرمان شویم. پس دلیلی وجود ندارد که بازیکنانم استرس داشته باشند. فردا روز بزرگی است و می‌توانند به تمام موفقیت‌های خود افتخار کنند.

او درباره پیاده کردن سیستم ۲-۴-۴ خطی بعد از شکست چهار گله برابر الهلال در نیمه نهایی آسیا و تاکتیک تهاجمی استقلال در بازی‌های اخیر گفت: از ابتدای فصل، ما دو سیستم را تمرین کردیم. ۲-۴-۴ خطی و ۲-۴-۴ لوزی را تمرین کردیم. در هر دو خیلی موفق نشان دادیم. البته هر کدام از این‌ها بستگی به بازیکنانی دارد که در خدمت داریم. الان احمد نوراللهی از خدمت سربازی برگشته است. کمال مصدومیت ندارد. فرشاد به خاطر جراحی کنار ما نبود. هر دو سیستم خیلی موفق نشان داده است. درباره این بخش هیچ کسی را دست کم نمی‌گیریم.

برانکو درباره نوشته‌های بازیکنان این تیم در فضای مجازی درباره قطعی شدن قهرمانی گفت: ما ۱۶ امتیاز بیشتر از ذوب آهن و ۱۹ امتیاز بیشتر از تیم سوم داریم. عملا ما قهرمان هستیم. ما باید تمام بازی‌های خودمان را ببازیم و ذوب‌آهن تمام بازی‌ها را ببرد. بازیکنان حق دارند، نظراتشان را بنویسند.

او درباره شایعه باخت هماهنگ شده تیمش در داربی گفت: نمی‌دانم چه کسی این حرف را زده است. از وقتی در ایران هستم هرگز کسی به من حرفی نزده است و همه انتظار برد در این بازی را دارند. ایران باید به فوتبالش افتخار کند که چنین دیداری وجود دارد. این زیباترین مساله است.

سرمربی کروات پرسپولیس درباره این که در ترکیب تیمش سورپرایزی وجود دارد اظهار کرد: فردا این موضوع را می‌فهمید. مقابل استقلال خوزستان آماده‌ترین بازیکنان بازی کردند. بعد از بازی با السد، سید جلال محروم بود. شجاع خلیل زاده تمرین نکرده بود. وحید امیری و منشا هم در تمرینات نبودند. خدا را شکر یک نیمکت خیلی خوب داریم. همه بازیکنانی که شروع کننده و تعویضی هستند، خوب عمل می‌کنند. نوراللهی هر بازی بهتر و بهتر می‌شود. مصلح عالی بود. باید مدنظر داشته باشیم که نوراللهی یک سال بازی نکرده است. این‌ها بازیکنانی هستند که انتظارات از آنها بالا است. صادق محرمی مریض بود. فردا مشخص می‌شود چه کسی بازی می‌کند.

برانکو درباره جدایی کی‌روش از تیم ملی و این که گفته شده برنده داربی سرمربی تیم ملی می‌شود گفت: همه برنامه‌های کی‌روش را خبر دارید. من از برنامه‌های آقای کی‌روش خبر ندارم. صادقانه بگویم خیلی علاقه ندارم چون قراردادم را با پرسپولیس تمدید کردم. این مهمترین مساله است. این که با ازبکستان قرارداد بسته یا نه، مهم نیست. شاید اطلاعات دیگری هم وجود داشته باشد. ظاهرا شما اطلاعات خوبی دارید.

او درباره احتمال غیبت محسن مسلمان در ترکیب تیمش و بازی ندادن به این بازیکن مقابل استقلال، گفت: شما می‌دانید چه کسی به سیامک نعمتی پاس داد که گل زد. فرشاد احمدزاده پاس گل داد. او یک پاسور است. در تیم ملی چه کسی بازی‌ساز است؟ دژاگه هم الان مصدوم است. فردا مشخص می‌شود چه کسی بازی‌ساز است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان