arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶

قطر: سیاست های خود را حتی اگر محاصره ابدی باشد تغییر نمی دهیم

سخنگوی وزارت خارجه قطر در واکنش به اقدامات و مواضع ۴ کشور تحریم کننده این کشور گفت: دوحه سیاست های خود را ترسیم کرده است و بازگشتی در کار نخواهد بود حتی اگر محاصره تا ابد ادامه داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قطر: سیاست های خود را حتی اگر محاصره ابدی باشد تغییر نمی دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، لولوه الخاطر سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: دوحه سیاست های خود را ترسیم کرده است و بازگشتی در کار نخواهد بود حتی اگر محاصره تا ابد ادامه داشته باشد.

 

وی در سخنانی در نشست بین الملل در بروکسل گفت: بازیگران منطقه ای اقدام به محاصره ما کردند اما قطر به سرعت به تقویت روابط خود را با دیگر طرفها پرداخت.

 

الخاطر بیان کرد: نشست بروکسل فرصتی برای کشف حقیقت و رسوا کردن اکاذیب کشورهای محاصره کننده بود و ما به کسانی که در صدد خدشه وارد کردن وجهه قطر هستند، واکنش نشان می دهیم.

 

از سوی دیگر عبدالرحمن بن محمد الخلیفی سفیر قطر در بلژیک گفت: محاصره به قطر قدرت داد و توانست با تبعات آن مقابله کند. این محاصره فقط از نظر اجتماعی تاثیرگذار بود و کشور موفق به حفظ ثبات و امنیت خود شد.

 

الخلیفی تاکید کرد: قطر در مدت کوتاهی موفق به یافتن جایگزین هایی شد.

 

شایان ذکر است چهار کشور تحریم کننده قطر اعلام کردند: بحران سیاسی کوچک با قطر باید با میانجی گری های کویت حل و فصل شود. قطر باید میان حسن همجواری یا ادامه نقض توافقات یکی را انتخاب کند. آنچه ما از قطر می خواهیم تغییر رفتارهایش در حمایت از سازمان های تروریستی است. قطر همزمان نمی تواند دست به اقدامات متناقض بزند.

نظرات بینندگان